Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så var det dags igen - Nordea-bankbluffsförsök

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag visserligen Swedbank, men det förhindrar inte de glada bedragarna att göra nya försök att få mig att lämna ut min access-kod till Nordea

Man måste ju dock ge upphovsmännen lite cred för underhållningsvärdet - länge sen jag så så usel svenska faktiskt

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Man måste ju dock ge upphovsmännen lite cred för underhållningsvärdet - länge sen jag så usel svenska faktiskt

*HOST*

Den bjuder jag på

Det läskiga här är att ett antal personer kommer gå på det...

Och inte nog med det. Som en god medborgare ringde jag också Nordea för att påtala det (självklart hade andra hunnit före) men den vänliga damen frågade mig om jag hade klickat på länken i mailet (vilket jag inte gjort precis, utan examinerat den och sedan klistrat in den i min browser. Hon rekommenderade mig då att jag skulle köra ett antivirusprogram, för tydligen så brukar de installera ngt slags spionprogram.

Jag upplyste henne om att det inte behövs, för att jag kör Mac...

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag upplyste henne om att det inte behövs, för att jag kör Mac...

Vilket bra svar!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-10 21:13

"Jag upplyste henne om att det inte behövs, för att jag kör Mac..."
Haha!
Vad sa hon då?

Yes!!

Jag ska börja med kodering med flytande punkt på mina konton, låter som en bra grej

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-15 13:15
Ursprungligen av Johan S:

Jag ska börja med kodering med flytande punkt på mina konton, låter som en bra grej

Jag skrev "kodering med flytande punkt, 4h" på min tidrapport nyss. Det ska bli intressant att se om någon märker det.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-12-12 00:34

Jag klickade på länken och fyllde i nonsenssiffror, då får de förbaskade jävla rumänerna* jobba lite mer.

*whois på ipnummer ger att det är en rumänsk ISP.

1
Bevaka tråden