Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sponsor sökes till internetprojekt.

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet inte riktigt om detta är rätt kategori att posta detta i, men en moderator får gärna flytta tråden om denne anser det nödvädigt.

Jag är en del av en ideell verksamhet som kallas Isterenge.
Vi vill gärna sprida våra verk i det svenska samhället, och finner webben vara det bästa mediet för detta.
Problemet är att vi inte har de ekonomiska resurser som behövs för att göra det som vi vill göra.

Därför så letar jag nu efter sponsorer som är beredda att bistå med en mindre summa pengar i utbyte mot reklamutrymme.
Egentligen så hade jag tänkt driva sidan utan hjälp utifrån, men för att förverkliga min dröm så behöver jag hjälp.

Läs mer här: http://isterenge.is.ohost.de/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-01 03:01

Hmm ideel verksamhet? Kan du utveckla lite mer vad detta projekt handlar om förutom en fantasivärld för rollspel med musik som viktig ingrediens?

Ett tips: Det är lättare att få webbhotell sponsrat än att få pengar. Kom fram till hur mycket trafik det kommer att bli och hur mycket utrymme ni behöver så är det bara att börja fråga runt. Det låter inte som att ni behöver en hel server, iaf inte i mina öron. Ni skriver inget om löpande utgifter såsom rackplats, så jag förmodar att den kommer att stå hemma hos någon. Det går att komma rejält mycket billigare undan än en Mac Mini.

Dessutom så är det lättare att få sponsorer om det är lite mera konkret i inledningen om vad det handlar om. Det tog en stund innan jag greppade konceptet.

Ursprungligen av irrelogical:

Ett tips: Det är lättare att få webbhotell sponsrat än att få pengar. Kom fram till hur mycket trafik det kommer att bli och hur mycket utrymme ni behöver så är det bara att börja fråga runt. Det låter inte som att ni behöver en hel server, iaf inte i mina öron. Ni skriver inget om löpande utgifter såsom rackplats, så jag förmodar att den kommer att stå hemma hos någon. Det går att komma rejält mycket billigare undan än en Mac Mini.

Dessutom så är det lättare att få sponsorer om det är lite mera konkret i inledningen om vad det handlar om. Det tog en stund innan jag greppade konceptet.

Jag förstår.
Jag ska fundera lite på det där.

Det är ganska så svårt att förklara, men kortfattat så skulle man kunna säga att det är tänkt att vara lite som en community kring denna fantasivärld och om musiken och filmerna som vi skapar.
Vi har försökt att så gott som det går att sprida det vidare till bekanta, men även till främlingar på webben.
Det är lite blandade reaktioner på det, men i överlag så är det positivt.

Redan idag så finns det en form av diskussionsforum, men det ligger på en gratisserver, och vi känner att vi inte riktigt har fria händer att göra vad vi vill med det.
Forumet har funnits i ungefär nio månader, men vi har inte haft ork eller tid att engagera oss helhjärtat i det.
http://isterenge.forum24.se/

Det är även tänkt att vara som en stor databas över all historia sedan... ja, länge sedan (påhittat i efterhand, givetvis, då hela idén inte fanns innan 1979) som för närvarande endast finns nerskrivet på papper.

Även de personer som inte har någon relation till 'isterenge' kommer att kunna ha nytta av sajten då det även kommer erbjudas gratis e-postkonto samt registrering av hemsidor.

Jag vet inte riktigt om detta besvarade din fråga, men det är det som vi i huvudsak kommer att försöka att skapa.
Jag tror att det kan bli riktigt stort, bara vi kommer igång.

  • Medlem
  • 2007-01-01 11:12
Ursprungligen av ztaafen:

Redan idag så finns det en form av diskussionsforum, men det ligger på en gratisserver, och vi känner att vi inte riktigt har fria händer att göra vad vi vill med det.
Forumet har funnits i ungefär nio månader, men vi har inte haft ork eller tid att engagera oss helhjärtat i det.
http://isterenge.forum24.se/

Ett annan tips: Be inte om pengar för ett ändamål ni inte engagerar er helhjärtat i...

Ursprungligen av Baron:

Ett annan tips: Be inte om pengar för ett ändamål ni inte engagerar er helhjärtat i...

Nu ser jag hur dåligt det där såg ut. :eek:
Jag kan försäkra dig om att när det här kommer igång så kommer vi att engagera oss heljhärtat.

Tack för alla tips, ingen av oss har någon som helst erfarenhet av något sådant här, så det är till stor hjälp.

Och, calle, närå. Jag ska bara betala nu, så är det gjort.

Ideell verksamhet kanske är fel ord, men det är iallafall inte tänkt att vi ska tjäna mer pengar på det än att vi ska kunna hålla det rullande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-01 13:29
Ursprungligen av ztaafen:

Det är ganska så svårt att förklara, men kortfattat så skulle man kunna säga att det är tänkt att vara lite som en community kring denna fantasivärld och om musiken och filmerna som vi skapar.

För mig känns det inte riktigt som en ideel verksamhet utan mer som starten till en kommersiell community. Men om du verkligen garanterar att eventuellt överskott går tillbaka till verksamheten så får vi tro på dig

Bra idéer ska såklart uppmuntras men är ni allvarliga med det hela tycker jag att ni ska skaffa er någon mentor som kan hjälpa er igång.

När det gäller att få in pengar via annonser så får du inte glömma bort att det finns en mängd annonseringsprogram från t.ex. Google som genererar pengar vid klickning på relevanta länkar. Så i takt med att er community växer kan inkomsterna öka ganska rejält.

Erbjud era medlemmar att sponsra er via småbelopp via t.ex. Paypal och sms.

För de personer som sponsrar er så erbjud något i gengäld. T.ex. att de 25 första som sponsrade er med tjänster eller kontanter värda mer än 500 kr för evigt skrivs in eran "Hall of fame" med möjlighet till länkning till eventuell site (bra för sökmotorer) samt att den personen skrivs in i Isterenge historia.

Koppla en av era sidor till t-shirtförsäljning. Ger inte så värst mycket pengar per t-shirt men med rätt partner är arbetsinsatsen minimal och för varje person som går runt med sidlänken på bröstet så blir det bra reklam.

Berätta mer om er målgrupp åldersmässigt och intressemässigt för att lättare kunna ge sponsorer en bild av vad de får ut av tjänsten.

Och du - glöm inte att göra det som jag pm:ade dig om.

God fortsättning!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-30 11:16
Ursprungligen av ztaafen:

Forumet har funnits i ungefär nio månader, men vi har inte haft ork eller tid att engagera oss helhjärtat i det.
Isterenge ungdomsportal ~ Index

Ok, jag är företagare - du vill ha mina pengar, i utbyte ska jag få någon slags reklam i ett projekt där ni inte är helhjärtat engagerade - är det så jag ska förstå saken?

Dra igång projektet, sammanställ statistik med antal sidträffar eller liknande och sätt samman ett mer sammanhållet prospekt. Då tror jag att du kanske kan få folk intresserade. Tillsvidare så säger jag "pass".

  • Oregistrerad
  • 2007-01-02 18:02

va sjutton, jag kan bidra med en slant! Skulle det räcka med en hubdralapp eller?

Ilkka

Alla bidrag är av intresse.
Skicka ett mail till antingen isterenge@gmail.com eller jonatanstaaf@gmail.com för instruktioner om var du kan sätta in pengar, etc.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-30 10:42

Ztaafen - kanske dags för en lägesrapport?

Jag är också egen företagare och förstår inte heller riktigt. Man har samlat människor omkring ett gemensamt intresse och så skall någon annan, en sponsor, betala vad det kostar för dessa människor att ha sitt intresse?

1
Bevaka tråden