Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Japansk TV i Sverige?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det möjlighet att få in japansk TV här med hjälp av parabol?
Det dyker ju upp en del sköna filmsnuttar på t.ex Videofeber.se med deras otroligt roliga förnedrings-tv. Någon som vet vad det är för sattelit och om man behöver några abbonnemang.

Det verkar vara en helt annan stil på underhålling där. Tror det skulle vara svårt att göra samma typ av program här. Se bara t.ex på det här klippet:
http://video.feber.se/2006/06/ambitis_japansk.html

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-28 13:06

Jag ställer mig tvekande. Japan ligger ju på andra sidan jorden och deras tv-satelliter borde rimligtvis gå i geostationära banor i rymden "ovanför" Japan. I såna fall blir det svårt att ta in signalen, din parabol måste ju ha fri sikt mot satelliten.

Låter rimligt. Men med lite samarbete mellan olika satelliter så borde man väl kunna sprida kanalerna över i princip hela klotet. Problemet är väl att alla vill sköta sin egen Sputnik. Hemma har jag tyvärr bara kabel-tv så där kan man inte göra mycket, men vi har en oanvänd parabol/digitalmottagare i sommarstugan som jag tänkte man kan göra något kul med.

Brukar inte Letterman tjata om att han kollar på Al-Jazera (eller vad den heter). Borde väl vara lika långt som Japan och hit.

Jag vill ha alla de där lekprogrammen som Hirohitos borg o annat där folk förnedrar sig själva i div skeva situationer. Någon som vet vad jag talar om?

Ursprungligen av Jürgen B:

Jag vill ha alla de där lekprogrammen som Hirohitos borg o annat där folk förnedrar sig själva i div skeva situationer. Någon som vet vad jag talar om?

Dom som åker(försöker) på stora trädstockar ner för berggsluttningar och liknande?

Ursprungligen av Jürgen B:

Jag vill ha alla de där lekprogrammen som Hirohitos borg o annat där folk förnedrar sig själva i div skeva situationer. Någon som vet vad jag talar om?

Finns på någon tysk kanal vill jag minnas. Som alla tyska kanaler, helt okodat.
Bara att rikta parabolen mot Astra och saken är biff!

Ursprungligen av Jürgen B:

Jag vill ha alla de där lekprogrammen som Hirohitos borg o annat där folk förnedrar sig själva i div skeva situationer. Någon som vet vad jag talar om?

Vet inte om det fortfarande går.. Men det gick på tyska DSF och hette "Takishis Castle" <-- felstavat alla gånger!!

Enda sättet att kolla på japansk TV i Sverige är genom att använda sig av JSTV. Dyrt!
Varför inte bredbands-TV?

http://www.jstv.co.uk/

Joining fee: € 150
Monthly subscription fee: € 50

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-28 17:24

Räcker det inte med de idiotprogrammen som går i MTV. Jackass, eller vad det heter? Det är så jävla dumt att man blir förbannad. Vilka idioter det finns!

Ursprungligen av Konrad:

Räcker det inte med de idiotprogrammen som går i MTV. Jackass, eller vad det heter? Det är så jävla dumt att man blir förbannad. Vilka idioter det finns!

De har ju tyvärr slutat med det bästa: Tom Green Show (tur att jag har en DVD-box på väg)
Skulle inte heller ha nåt emot fler idiotprogram i TV (och då menar jag inte idiotiska program som Big Brother och sånt skit)
Är det inte fullt lagligt att ladda ner Japanska TV-program i Sverige eftersom det inte är licensierat här? Om du kan hitta nån skön BT-tracker för sånt så borde du kunna ägna timmar åt alla tokroliga saker de där japanerna hittar på, när du själv vill.

Annars brukar det hamna små klipp med såna grejer på YouTube. Sök på "crazy japanese" eller nåt så kanske du hittar nåt kul.

Så kanske det hetta, minns att Hans Crispin visade lite såna där saker när TV4 hade något "humor-" program där dom visade klipp från alla möjliga saker.

Hade även några lågupplösta saker på datorn en gång i tiden, riktigt sjuka saker.
Dom gillade o hålla till i ett träsk o hade lustiga saker för sig som o kasta sig med en lian mot en jätte flugsvamp, den var dock rätt hård och lianen var lite osmidigt placerad så alla flög rakt in i svampen o ramlade ner i träsket.

el när dom gick på en liten hängbro och två snubbar i märkliga kläder sköt basebollar på dom med en liten kanon, sjukt hårt såg det ut o vara. Dom som träffades flög allt som oftast av hängbron och ner i träsket, från kanske 5-10m höjd.

el en annan skum sak var en labyrint där nån person skulle springa genom ett hus med dörrar, man fick se allt uppifrån. I ett rum fanns en snubbe utklädd till sumo (sumodräkt typ) el om det var samurajer, el både och. o vissa dörrar ledde rakt ut i .. just det.. träsket..

allt akompanjerat av en skev japan som sprutade ur sig en massa smörja i en mic..sjukt glada o skrikiga kommentatorer.

förresten kom jag på en av de sjukaste sakerna, brottning i en stor ring, en vanlig liten japs mot en sumosnubbe.. när dom blev utslängda (ja de lilla gossarna) så hamnade dom i konstiga grejjer utanför ringen. Ex ett elstängsel, en stor stekpanna (varm stor platta), lim och annat skoj

HAHA

1
Bevaka tråden