Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HD i Skivkontroll: "post i katalogfil inte funnen för omfattningen..."

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Nu har det hänt som inte fick hända:(, eller..

Min G5 med 10.3 hittar inte hårddisken, startar jag från CD så finns den där om man kollar under skivkontroll, men det går inte att reparera den, svaret blir:
post i katalogfil inte funnen för omfattningen, enhetskontroll misslyckades.

Tog loss den och provkörde med ström, den snurrar i alla fall. Kan disk warrior eller norton fixa detta tror ni?

F

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-23 14:35

Under Mac OS X ska du aldrig använda dig av Norton Utillities. Diskwarrior eller Data Rescue II skulle jag testa. I den ordningen.

Disk Warrior har räddat flera diskar åt mig också..helt klart den bästa chansningen..

Hej

Får väl köpa disk warrior, har en gammalversion 2.1 som tydligen går att uppgradera, får kolla på nätet om man kan ta hem den via nätet så jag slipper att vänta, det gick inte att boota från den gamla versionen, är väl för os9

Tack för hjälpen

F

Köpte idag en ny HD, Disk W och ett kabinett med USB2 att stoppa in den trasiga HD i.

Satte in nya HD, lade in systemet, placerade den gamla HD i kabinettet, startade med Disk W.
Vid undersökningen fungerade det bra under en tid, sedan stannade allt upp, fick ett felmeddelande om ungefär att det var ett maskinfel, HD snurrade och det knäppte då och då i den, tyckte att den blev ganska varm också. Verkar vara ett maskinfel.
Någon som har ett tips hur jag skall gå vidare? Kan man fyltta över själva skivan till en felfri HD, och måste det vara exakt samma HD?

tacksam för ett bra tips

F

Senast redigerat 2006-07-24 22:39

Har hittat ett företag som kan återskapa filerna, men dom vill veta vilka dom skall återskapa, jag vill ha tillbaks, foton, dokument, det som låg på skrivbordet, adressbok, bokmärken och kalender. Dom vill veta vad filerna heter, kan man bara be dom att återskapa biblotek, skrivbordet och dokumentmappen, får man med allt då?

F

1
Bevaka tråden