Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS hittar ej Airport-kortet

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har varit utan trådlöst till min Powerbook G4 i några månader nu, men fick idag hem en Airport Express dosa. När jag skulle slå på Airport i datorn hittade jag det inte i inställningarna. Kollade under "Om den här datorn" -> "Mer info", och där står det "Ingen information hittades". I inställningarna står det No Airport Hardware found. Precis vad som står om man inte har något kort.

Airport-kortet fungerade för några veckor sen och verkar sitta fast som de skall bakom batteriet. Någon som vet vad det kan vara? Har hårdvaran gått sönder helt spontant eller är det mjukvaran tro? Kanske finns det något sätt att felsöka? Kör 10.4.7.

Tacksam för svar

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-04 17:35

Jag råkade ut för samma efter senaste uppdateringen, men det hoppade igång efter en omstart....

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-10-10 19:18

Jag har också fått problem med att datorn inte kan hitta Airport-maskinvaran?
Ett tag gick det att starta om så var den igång men nu funkar det inte längre, några idéer.
Hur löste det sig för dig zodijackyl?

Sedan en annan fråga. Jag har Modem symbolen i menyraden. Eftersom jag inte använder modem och har det avstäng undrar jag om man kan få bort symbolen från menyraden.

Fanns en annan längre tråd http://www.99mac.se/naetverk-saekerhet/83498-airport-upphoerde-att-fungera.html?highlight=Airport+h%E5rdvaran
fortsätter där.

1
Bevaka tråden