Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Bergssprängare" med inbyggt, laddningsbart batteri?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om någon vet om det finns "bergssprängare" med inbyggt laddningsbart batteri?

Anledningen är att jag spelar klarinett ochibland skulle vilja kunna spela in komp på en CD och ta med mig ut på fester, pic-nics och liknande där det ofta är strömlöst.

Lösa laddningsbara batterier är inte alls lika praktisk och så utrymmeskrävande med lösa laddare så därför skulle jag vilja ha det inbyggt.

Ett annat alternativ skulle kunna vara någon typ av batteridrivna högtalare till vilka man kan koppla in en MP3-spelare. Kravet är dock att det måste vara portabelt och lätt att hantera.

Tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-05 13:50

På den sista frågan är väl svaret Apples iPod HiFi, fast det visste du väl redan?

Hmm... Ja det kanske skulle vara ett alternativ, men hur är det med batterierna? Det står på Apples hemsida att den använder "D-batterier" - vad är det? Har den inbyggd batteriladdare?

  • Medlem
  • 2006-08-05 16:01

D-batterier är de tjockaste av de vanliga "ficklampsbatterierna". iPod hifi laddar inga batterier, vad jag vet... (iPodens interna batteri möjligen)

Jag tycker det låter opraktiskt. Inbyggt batteri tar bara slut hela tiden så man måste ha extra. Bättre med högkapacitets-R6, det är billigt och tar inte upp stor plats. Gamla "bergsprängare" tar förstås större batterier (R10 och R14 heter det har jag för mig), men de är så stora att de knappast är aktuella, eller hur? Fast en grammofon med inbyggd laddare låter inte så tråkigt, om det fanns.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag undrar om någon vet om det finns "bergssprängare" med inbyggt laddningsbart batteri?

Det är den här du ska ha.

Finns en liknande fast från Bosch, som har iPod-docka och är grön, vilket är skönare än gult som är fult.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-08-06 14:02
Ursprungligen av Leftrustle:

Finns en liknande fast från Bosch, som har iPod-docka och är grön, vilket är skönare än gult som är fult.

Hittar den här, som kan spela mp3-cd, men ingen med ipod-docka?
GML 24 V-CD

1
Bevaka tråden