Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tilldela behörigheter i Acrobat?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt den inbyggda hjälpen i Acrobat 7 ska man, genom att tilldela "ytterligare behörigheter" i ett PDF-dokument, kunna tillåta även de som bara har Adobe Reader att t.ex. spara PDF-filer med ifyllda formulärdata (inte bara exportera data till textfil). Den inbyggda hjälpen är dock minst sagt otydlig när det gäller att förklara hur man lyckas ställa in dessa behörigheter. På ett ställe yrar de om att dert behövs ett servertillägg, men ska det verkligen behövas?

Är det någon guru på området här som kan bringa ljus över detta?

mvh // Björn

Enklast, i kommentar menyn. Annars också t.ex med knappen "Skicka för granskning" och där välja epost alternativet.

Jag har försökt detta, men kommer då inte åt formulärfälten alls från Reader - jag kan bara använda kommentarsverktygen.

Det stämmer, denna funktion har inte med formulärfälten att göra - den låser upp möjlligheten att kommentera PDF:en i Reader.
För att kunna använda formulär på det viset du menar krävs det att PDF:en processas i LiveCycle Reader Extensions, http://www.adobe.com/products/server/readerextensions/ , en servermjukvara. Det är inte en funktion som ingår i Acro 7 Pro.

Det var det jag var orolig för. Tack för svar!

Däremot upptäckte jag att om jag fyller i en PDF-blankett i Safari och sparar den därifrån, så följer faktiskt formulärdatan med när jag senare öppnar PDF-filen i Acrobat (både Reader och Pro). Det löser inte mitt problem i det här specifika fallet, men ändå.

1
Bevaka tråden