Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har jag för höga krav på min framtida mus?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag letar för närvarande efter en ny mus. Den måste vara trådlös och ha laserteknik. (Ni vet, den som piskar vanlig optik och är det heta man "måste" ha nu.) Vidare vill jag helst inte se en ful mottagare på mitt skrivbord. Är bluetooth den ändå lösningen då?

Jag har hittills hittat två möss med BT och laser. Apple Mighty Mouse och en ful sak från Targus.
Finns det fler? Andra förslag?

(En annan faktor är batteritid. Slukar musen mycket batteri vill jag ha en laddningsbar mus. Men då kanske man måste ha en sån ful klump på sitt skrivbord ändå? Hjälp, frustrerad och naiv...)

Logitech gör ju fina trådlösa möss

Jag har en Logitech MX1000 på jobbet, visst den har en "ful klump" men förutom den så är det den bästa mus jag haft..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-04 08:09

Flickvänner får ni diskutera i Loungen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-04 08:11

Om precision är sjukt viktigt för dig köp en icemat som musmatta - jag gillar MS Mössen, men tränar in mig på Mighty Mouse

Jag har en Icemat

Jag har tittat på Logitechs nya MX Revolution. Den har ingen ful klump utan bara en liten "USB-stick-mottagare". Laddaren är av stand-alone typ så den kan man gömma var som helst.

Den lär visst vara relativs ny den här musen... Erfarenheter någon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-04 15:14

Logitech MX Revolution är extremt påkostad men dyr.

Ja den kostar ju lite mer och känns helt ärlig inte särsklit macig (möjligtvis till en svart MB). Å andra sidan lär den matcha min svarta Icemat ganska bra

Just nu sitter jag och sliter på en Logitech Optical Pilot Mouse tror jag den heter. Tråkig sak. En av de första optiska mössen. Den har börjat hoppa lite som den vill nu på Icemat:en till en nivå jag inte accepterar. Läste mig till lite specs om att den lär ha 800dpi sensor. Kan det verkligen stämma?

Igår beställde jag en MX Revolution från Dustin för 795kr. Rätt saftigt men vi får hoppas att det är värt det. Jag återkommer med mer info om vad jag tycker om den när jag fått den

jag tycker macally gör snygga grejer

Ja smaken är som baken... Personligen tycker jag deras möss ser ut som en leksaksbil eller nåt liknande. Deras senaste tangentbord kan jag stå ut med dock

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-12 18:16

Är det bara jag eller har inte MX Revolution för få knappar? Min gamla MX500 har ju 3 st knappar mellan de 2 vanliga knapparna uppe på. Perfekt för äpple-w, äpple-q och äpple-h. Eller? En av sidotumknapparna aktiverar exposé.

Det är nog en vanesak, jag saknar inget på min mus som bara har en knapp..

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-12 18:39

Jo men jag gillar vanan med en massa smart programmerade knappar. Är det en vanesak att tangentborden ser ut som de gör? Det är ju ganska skönt att slippa göra en tangentbordkombination varje gång man ska höja volymen eller nåt
Men å andra sidan så kanske en massa knappar på musen är dåligt för armen och handen. Att göra en massa små precisa rörelser med ett finger är kanske dåligt istället för att svepa fram med armen så att muspekaren hamnar på röd boll i hörnet på fönstret.

1
Bevaka tråden