Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPub i Umeå 19 oktober på Rött Pub & Restaurang

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-10-01 15:36
Ursprungligen av staed:

Klart som fan att du ska va med. Annars kommer jag och Johan S att vara ensamma med att bli utstirrade på grund av vår fånighet.

Jag ska stirra ut dig!

Ursprungligen av samul:

Jag ska stirra ut dig!

DU är utstirrad.

Nu har jag inte varit på Rött i höst så jag vet inte hur hårt trycket är där på fredagskvällar, men jag inbillar mig att det är lättare att lägga beslag på platser en mån-tors än på en fredagskväll.

Själv tycker jag att en torsdag skulle vara en bra dag. Blir det sent så är det bara en arbetsdag innan det är helg

Ursprungligen av Adrian B:

Nu har jag inte varit på Rött i höst så jag vet inte hur hårt trycket är där på fredagskvällar, men jag inbillar mig att det är lättare att lägga beslag på platser en mån-tors än på en fredagskväll.

Själv tycker jag att en torsdag skulle vara en bra dag. Blir det sent så är det bara en arbetsdag innan det är helg

Jag kommer nog att låna mina föräldrars stuga några helger här framöver så en torsdag låter svinbra. På mitt jobb brukar det heller inte vara så hårt tryck på fredagar så det gör nog inte så mycket om man är lite "seg".

Så. Vilken torsdag? Denna månad har vi den 5:e, 12:e, 19:e och 26:e. Om vi skippar den 5:e för att ge folk så mycket tid som möjligt för att planera så har vi tre tävlande kvar.

12:e
19:e
26:e

Skriv vad ni tycker så kan jag försöka sammanställa.

Ursprungligen av staed:

Så. Vilken torsdag? Denna månad har vi den 5:e, 12:e, 19:e och 26:e. Om vi skippar den 5:e för att ge folk så mycket tid som möjligt för att planera så har vi tre tävlande kvar.

12:e
19:e
26:e

Skriv vad ni tycker så kan jag försöka sammanställa.

Som det ser ut för mig så passar det alla de torsdagarna.

  • Medlem
  • 2006-10-01 15:35

19:e passar bra
(möjligtvis 13:e, men jag har dugga dagen efter)

Alla tre datumena ser bra ut för min del än så länge.

Ska vi försöka sikta på 19:e som primärt alternativ eller ska vi avvakta?

Ursprungligen av staed:

Ska vi försöka sikta på 19:e som primärt alternativ eller ska vi avvakta?

Jag tycker vi säger den 19:e som första alternativ, inte mig emot!

Alla tre datumen passar för mig också.

19 ser bra ut.

19:e verkar ett bra datum, jag håller med om att vi borde spika det redan nu i så fall, det blir alltid enklare när man har ett datum. Vi borde även spika en tid rätt snart också så det är ur världen.

Finns det intresse av att äta, som vi brukar, eller träffas efter middagstid?

Ursprungligen av Adrian B:

Finns det intresse av att äta, som vi brukar, eller träffas efter middagstid?

Jag är intresserad av och äta, sen hur ni andra gör är upp till er. Efter 18-tiden tycker jag låter bra, då hinner man ta sig hem från jobbet eller direkt till rött efter jobbet.

  • Medlem
  • 2006-10-02 10:41

Jag äter gärna middag där, så 18-19 vore en bra tid att börja tycker jag.

Vi (eller jag) kan ju kolla hur öppettiderna ser ut, men 18-19 verkar ju bra.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-02 18:15

19:e låter som ett bra datum, nu hinner man planera så man inte har något speciellt att göra på jobbet dagen efter.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-02 18:44

19 låter kanon! .-)

Här har vi en liten namnlista för den 19:e. De med frågetecken efter har inte sagt något efter att torsdagsbabblet började.

staed
Johan S
Mikael E
Björn Leander
Samuel K ?
Page not Found/Per ?
mikza ?
Daniel Eriksson ?
Grothich ?
lufra ?
eriken ?
GuitarFreak ?
Narogh
Adrian B
samul
Spiken

16 pers. Inte illa.

Hur funkar det på rött? Vad har de för bord och borde (haha. bord - borde. Gud va kul) man kanske försöka boka? Man behöver ju kanske inte boka redan nu, men...

Förresten.. Glömde kolla öppettider idag, men kan nog göra det snarast. Bor typ 2 min från puben i fråga.

19:e blir bra

En snabb koll på Rötts hemsida säger att de har öppet 16.00 - 24.00 på torsdagar. Men det kan ju behöva kollas upp om det stämmer med verkligheten.

Jag är högst osäker, men dyker förstås upp ifall livet skulle börja ordna upp sig

Alltså.. Kan man inte få tillstånd att redigera sina inlägg i en viss tråd i alla fall? Blir rätt så många namnuppräkningar annars... Kom igen Adrian - You can do it!

Daniel Eriksson: Hoppas du kommer, men är livet körigt så är det. Hoppas det ordnar sig.

Ursprungligen av staed:

Alltså.. Kan man inte få tillstånd att redigera sina inlägg i en viss tråd i alla fall? Blir rätt så många namnuppräkningar annars... Kom igen Adrian - You can do it!

Är spärren för att redigera gamla inlägg så pass kort..? well, det där har ju diskuterats en del och är ett kapitel för sig. Men jag kan uppdatera ditt första inlägg åt dig, om det är det du var ute efter.

Ursprungligen av Adrian B:

Är spärren för att redigera gamla inlägg så pass kort..? well, det där har ju diskuterats en del och är ett kapitel för sig. Men jag kan uppdatera ditt första inlägg åt dig, om det är det du var ute efter.

Du kan gärna få uppdatera det första inlägget med datum och den senaste namnlistan + kemppe på den säkra sidan och ta bort samuel k.

Spärren verkar vara typ 12 timmar. Inte särskilt smidigt i en sådan här tråd.

Samuel K: synd, men vad göra?

19:e är inte optimalt för mig och 26:e är det jazzfestival (missa inte jon vanderlander trio). men om allt funkar dyker jag upp den 19:e.

Tråkigt att höra Samuel K, du får återkomma när vi tar den klassiska mellandagsträffen

Ursprungligen av staed:

Du kan gärna få uppdatera det första inlägget med datum och den senaste namnlistan + kemppe på den säkra sidan och ta bort samuel k.

Spärren verkar vara typ 12 timmar. Inte särskilt smidigt i en sådan här tråd.

Det är uppdaterat nu. Jag kan hålla med om att spärren på 12 timmar är lite väl tajt.

19:e låter finfint för mig

  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 16:28

Händer inget oförutsett så passar 19/10 bra för mig. Som jag sa tidigare det där med Internet hemma kanske vore en idé att satsa på.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-03 18:06

Den 19:e passar mig bra också... kommer in till stan ca 19 så allt efter det.

  • Medlem
  • 2006-10-03 19:07

Yep. Nittonde. Lätt. King.

Bevaka tråden