Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPub i Umeå 19 oktober på Rött Pub & Restaurang

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Well, om nån kan chartra ett plan och fixa boende så ska det nog gå att ordna

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-17 13:05
Ursprungligen av Adrian B:

Well, om nån kan chartra ett plan och fixa boende så ska det nog gå att ordna

Boende inga problem, plan svarare. Kanske en san dar flykting bat

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-16 22:01

Jag har tyvärr förhinder på torsdag. Maca på utan mig!

hummm vore kul att komma, krockar tyvar med mitt jobbskift.... men det kanske blir av fler gånger

Missar tyvärr träffen, men det kommer fler tåg

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-17 20:51

Missade förra träffen och missar tyvärr den här också. Är i Skellefteå och jobbar.

Vilken tur jag kollade in första inlägget i den här tråden och uppmärksammade att tiden är 18.30 och inte 19.00 som jag ställt in mig på. Ännu kortare väntan då!

Är det någon som vet hur maten på Rött är? Har aldrig varit där tidigare själv.

Imorgon gäller det! Jag funderar på om nån borde snacka med Rött innan för att boka bord eller iaf förvarna om att det kommer ett gäng eller om vi bara tar för oss av borden när vi är på plats..?

Ursprungligen av Mikael E:

Är det någon som vet hur maten på Rött är? Har aldrig varit där tidigare själv.

Det är en mindre krogmeny som du kan beskåda på nätet (hemsidan är i övrigt überful) så du kan bilda dig en uppfattning om vad som serveras. (Uppdatering: Jag reserverar mig för att menyn inte längre är aktuell, när jag skummande igen den nu så fick jag för mig att det inte är samma meny längre, men jag är lite osäker.)

Jag har ätit där en gång i höst och då tyckte jag faktiskt att maten var sämre än tidigare, rätt medelmåttig, förut har det varit riktigt bra mat där. Vi funderade på om de bytt kock efter sommaruppehållet. Men det kan ju ha varit otur också, just den dagen.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-18 12:58
Ursprungligen av Mikael E:

Vilken tur jag kollade in första inlägget i den här tråden och uppmärksammade att tiden är 18.30 och inte 19.00 som jag ställt in mig på. Ännu kortare väntan då!

Är det någon som vet hur maten på Rött är? Har aldrig varit där tidigare själv.

Da jag flyttade till umea 2003 var maten helt OK. 2004 andrade de menyn och bytte ngn kock da blev det mest gronsaker fran frysen o trakig mat. Spriten e det dock inget fel pa. (har inte varit dar pa 2 ar)

Ändrade planer gör att jag dyker upp först efter kl 20.00. Så spara några öl tills dess...

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 22:23

Och jag antar att det är 20årsgräns som överallt annars i Umeå om helgerna? Vad är det för vits med att fylla 18?!?! *ynk*

ps: hoppas ni får trevligt!

Ursprungligen av Limepuff:

Och jag antar att det är 20årsgräns som överallt annars i Umeå om helgerna? Vad är det för vits med att fylla 18?!?! *ynk*

ps: hoppas ni får trevligt!

Nejdå, 18 år, om de inte har andra åldersgränser på veckodagarna

Jag skulle kunna prova att komma ihåg att ringa till rött i eftermiddag, men jag ser helst att någon mindre förvirrad än jag tar tag i den biten. Jag har en förmåga att glömma saker ibland

Smått uppdaterad lista. Jag har tagit mig friheten att plocka in några osäkra i säkra-listan utifrån en känsla jag fick då jag läste deras senare inlägg

Säkra/ganska säkra:
staed
Johan S
Mikael E
Björn Leander
Page not Found/Per
mikza
Grothich
lufra
Narogh
Adrian B
samul
Kemppe
Bonish
MagnusB
Erik_J

Osäkra:
Daniel Eriksson?
Anders K?
kesperse?
Limepuff?

Alltså typ 15 säkra och 4 osäkra.

Vill också återkomma till att jag är våldsamt bitter över att jag inte kommer att ha någon W950i att flasha med. Jag grämer mig dagligen.

Jag gick förbi Rött nu ikväll och förvarnade om att ett 15-tal personer skulle komma vid 18.30 imorgon, så det var beredda på det.

Kanon.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-10-19 14:27

om jag hinner byta koppling på p1800 kommer jag! Q7an är i fjällen och tuffar

  • Oregistrerad
  • 2006-10-19 15:01

Jag fick veta igår att jag ska iväg på ett test inför en eventuell anställning. Testet börjar 17.00 och förväntas ta ca 3 H. Hoppas kunna komma förbi en stund efteråt.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-19 17:49

Måste tyvärr ställa in mitt deltagande, äldre, mindre roliga och fullkomligt bortglömda förpliktelser kallar

  • Medlem
  • 2006-10-19 17:53

Damn, damn damn. Jag har förhinder. Att jag inte kan pussla min kalender bättre. Ledsen, grabbar. Nå. Uppdrag till alla deltagare: drick ett extra glas för mig. Vi ses i trådarna!

Fy för er alla som ställer in!!!! *Skicka onda ögat*

Det kommer bli roligt ikväll!!

Hade jag inte jobbat hade jag kommit. Jag kanske kan få bidra med Doodle, som underlättar planeringen inför nästa MacPub i Umeå?

Roa er nu.

Det var många många sena avhopp det, nåja, vi som är där får fylla upp för de som saknar

Snart dags att gå ner.

T minus 14 min.

Kommer att bli GREEEEAAT!

Var det lika bra för er som det var för mig?

Förutom att samul spestade min cola så var det världsklass

Nä.. Han spestade inte min cola, men han KUNDE ha gjort.

Jag ska spetsa DIG!

Jag tyckte att det var väldigt trevligt.

Var mycket trevligt, som alltid!

(Kommer det bilder?)

Ont om kameror var det ju inte.

Jag har lite bilder i min Ixus, men eftersom vi hade två systemkameror där med fina blixtar så tycker jag vi ska få se dom bilderna istället *hint samul* *hint kemppe*

Fick just veta att Samuels bilder kommer imorgon, han hade inte tid idag. Busy kille.

Bevaka tråden