Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPub i Umeå 19 oktober på Rött Pub & Restaurang

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jo, jag hintade lite åt samul över icq om bilder.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-20 14:52

Ni får vänta på mina bilder till imorgon också. Är på jobbet nu och ska på hockey ikväll.

Mycket trevlig tillställning igår, ser fram emot nästa tillfälle.

Jag och Adrian diskuterade tidigare träffar och kom in på de gånger vi träffats i HUMLab och sett på websändningar. Vi funderade kring när nästa stora mässa är för apples del. Vi hade lite olika bud om det var i Januari eller Februari.

Jag har kollat upp lite mer och nästa event som jag förmodar att vi får se Apple på torde bli MacWorld 8 - 12 Januari 2007

Ursprungligen av Mikael E:

Mycket trevlig tillställning igår, ser fram emot nästa tillfälle.

Jag och Adrian diskuterade tidigare träffar och kom in på de gånger vi träffats i HUMLab och sett på websändningar. Vi funderade kring när nästa stora mässa är för apples del. Vi hade lite olika bud om det var i Januari eller Februari.

Jag har kollat upp lite mer och nästa event som jag förmodar att vi får se Apple på torde bli MacWorld 8 - 12 Januari 2007

HUMLab den 8:e januari då eller?

Ursprungligen av Mikael E:

Vi hade lite olika bud om det var i Januari eller Februari.

Jag har kollat upp lite mer och nästa event som jag förmodar att vi får se Apple på torde bli MacWorld 8 - 12 Januari 2007

Skönt, då hade jag rätt när jag argumenterade för början av januari

Bra initiativ annars, en träff i samband med detta vore kul, då man vi ha någon konkret att göra (se eftersändningen) och diskutera ("vad besviken jag blev!" ).

Ursprungligen av Adrian B:

Bra initiativ annars, en träff i samband med detta vore kul, då man vi ha någon konkret att göra (se eftersändningen) och diskutera ("vad besviken jag blev!" ).

"Blev det inget mer?! Vad hände med One more thing?! Jag vill ha en flygande iPod Inviso!"

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-21 16:09

Är någon här överinformerad så han/hon kan framställa en kalender för Apple events i det närmaste halvåret? Vore mycket uppskattat!

Ursprungligen av boris91:

Är någon här överinformerad så han/hon kan framställa en kalender för Apple events i det närmaste halvåret? Vore mycket uppskattat!

Jag tror det inte finns så mycket mer info än MacWorld i januari. Apples speciella event för pressen brukar bara utannonseras en kortare tid i förväg. Och återkommande händelser som WWDC har inte fått något fast datum ännu.

Apple har en egen lista över "upcomming events" men den gäller bara en månad framåt och betyder inget mer än att Apple kommer att vara delaktig vid dessa händelser:

http://www.apple.com/pr/events/

Det vore ju inte helt fel.

På tal om HUMlab så verkar det gå bra för dem.
http://www.umea.nu/static/sv/424/

  • Medlem
  • 2006-10-22 17:24

Här är bilderna från Macpuben!

http://samuel.bhg.se/Macpub_061019_web

  • Oregistrerad
  • 2006-10-23 10:16

Kul att se lite bilder. Får passa på och tacka iallihopa för att det blev av, hade riktigt trevligt.

  • Medlem
  • 2006-10-24 13:57

Äsch, vad trevligt det såg ut! Får ta revansch nästa gång. Kolla på ett Apple event tillsammans vore trevligt. Och så tjusiga bilder på er, hur fotar man sådana? Är det tack vare diffusorn som det blir sådär bra mjukt ljus? Vad är det för sort?

Ursprungligen av lufra:

Och så tjusiga bilder på er, hur fotar man sådana? Är det tack vare diffusorn som det blir sådär bra mjukt ljus? Vad är det för sort?

Det handlar främst om att slå blixten i taket istället för rakt på. Samuel har en Nikon SB-800-blixt (dvs Nikons toppmodell), men det går att få fint ljus även med enklare modeller.

  • Medlem
  • 2006-10-24 17:34

Det är precis som Adrian säger. Jag hade faktiskt inte "bouncern" (den vita plastkåpan, som hjälper till att sprida och "mjuka upp" ljuset) på. Har man inget tak att studsa mot så är bouncern/diffusorn däremot riktigt praktisk för ett mjukare ljus.

  • Medlem
  • 2006-10-25 09:33

Aha, schysst.

Bevaka tråden