Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur vet man vad man får för pengarna på Eniro och hitta?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att ha sina uppgifter på eniro och hitta.se är inte billigt. Om man dessutom vill ha som en liten annons så blir det sjukt dyrt. MEN, man får sen bara gissa sig till om investeringen betalar sig eller inte. De erbjuder inte information om hur många som letat och hittat ens info, eller hur många som klickat på ens länk t.ex. Hur ska man veta? Lönar det sig verkligen att satsa uppemot 100.000 per år på dessa tjänster? Tänk vad mycket DR man skulle få för dessa pengar.

Senast redigerat 2006-09-30 22:30

Kan du inte ha så lite på Eniro och hitta.se som möjligt.
Skaffa sedan ett vettigt webhotell för din hemsida och se
till att du kan mäta BRA statistik där.

Överskjutande från de 100 000 du nämner kan du skicka till mig.
begagnade sedlar i låga valörer ..

Ursprungligen av Goflorp:

Kan du inte ha så lite på Eniro och hitta.se som möjligt.
Skaffa sedan ett vettigt webhotell för din hemsida och se
till att du kan mäta BRA statistik där.

Överskjutande från de 100 000 du nämner kan du skicka till mig.
begagnade sedlar i låga valörer ..

Jag betalar inte en krona till dessa pengaplockare. Det är bara ett exempel utifrån vad de försökt sälja till mig, och har sålt till några av mina kunder och samarbetspartners. Deras argumentation är ju ungefär att om du inte köper det här så kommer du vara helt osynlig för omvärlden och du kommer gå i kk, men de kan inte bevisa det på något sätt. De spelar på ens känslor, försöker skrämma en till att spendera enorma summor. Finns det siffror på hur bra resultat man får från dem? Är det någon som har en uppfattning?

Är det inte en attitydfråga? Telefonkatalogen var ju kung så sent som för 10 år sen...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-10-01 20:07

Kul fråga - för ett par år sedan tog jag fram ett sjöfärdigt upplägg för hitta.ses kommersiella del - sedan klev Shibstedt in och satte eget folk i organisationen så jag deltog aldrig i sjösättningen av det färdiga erbjudandet. Har du lust att berätta lite om vad du erbjöds i fråga om priser, paket och vad de erbjuder i statistik och uppföljning?

(Jag lovar att jag betonade funktioner för att se nytta för kunderna eftersom vi identifierade detta som en svaghet i konkurrenternas erbjudande.)

Statistik finns ju inte, det är verkligen chockerande. Det tolkar jag som att de har anledning att dölja sina siffror, eller?
Vad gäller kostnader så finns det i princip ingen övre gräns, det är ju bara hur mycket man vill spendera och hur stort område man vill erbjuda sina tjänster. De tar betalt per område så det kan alltså sticka iväg rejält.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-03 19:24

Du kan ju enkelt mäta utfallet genom statistiken från din webserver (om det var webstatistik du var ute efter). Eniro läggs ju som referer vid anropet, och alla statistikprogram jag vet plockar ut detta och sammanställer.

/Kalle

Ursprungligen av kalleh:

Du kan ju enkelt mäta utfallet genom statistiken från din webserver (om det var webstatistik du var ute efter). Eniro läggs ju som referer vid anropet, och alla statistikprogram jag vet plockar ut detta och sammanställer.

/Kalle

Jo, man kan se vilka som kommit till ens egen hemsida. Men inte hur många som sökt och hittat en på Eniro eller hitta.se.

1
Bevaka tråden