Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Håller med egen dator, arbetsrum m m >> pris?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 15:14

Jag frilansar i vanliga fall, men går nu in in som anställd i ett projekt på 6-12 månader. Arbetsgivaren har inte plats på sitt kontor, men ersätter mig för att jag använder mitt eget arbetsrum hemma, dator, skrivare etc. Jag måste bara lägga ett prisförslag på det.

Vad kan vara rimligt att begära för arbetsrum och teknisk utrustning (iBook, färgskrivare, laser, scanner, telefon etc)?

Samtalskostnader etc och annat löpande ersätts mot spec räkning.

Jobbet utförs i Stockholm.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-04 09:23

Jämför vad det skulle kosta att sitta på kontorshotell tycker jag. Du kan även överväga att faktiskt sitta på ett sådant tillfälligt kontor istället för att sitta hemma. Ibland blir det mycket enklare att jobba då.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-04 11:01

Tack för tipset - ska kolla upp det. Är dock fortfarande intresserad av fler tips och synpunkter angående detta.

Ursprungligen av Gunnar Bränström:

Tack för tipset - ska kolla upp det. Är dock fortfarande intresserad av fler tips och synpunkter angående detta.

Kolla vad Macrent tar för din sorts dator per månad exklusive moms, multiplicera med 2,7 (minst). Så mycket ska du ha för din dator per månad. Det är nämligen ungefär vad du skulle behöva få betalt för att hyra datorn själv (mer om du är marginalbeskattad).

--Tage

  • Oregistrerad
  • 2006-10-08 15:55

Kanske 6000 kr?
Rent spontant.

1
Bevaka tråden