Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbare Firefox

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det verkligen ingen som har testat Fasterfox, eller finns den bara för PC?:rolleyes:

fasterfox.mozdev.org/

Jag kör med fasterfox tillägget i firefox på macen, så det finns inte bara till PC. Huruvida det går snabbare kan jag inte uttala mig om, har inte märkt någon egentlig skillnad, det är nog min iMac 266Mhz som är flaskhalsen. Prova o ladda ned det o säg vad du tycker! Lycka till

Tack för ett snabbt svar monkey_man!

Jag undrade bara lite att det inte fanns nånting här på forumet. Har inte just snabbare burk heller … PowerPC G4 450 MHZ *s* men man kan alltid prova,då jag ofta upplever att vissa sidor tar lite lång tid att ladda. Sen vore ju kul att få bort alla pop-up fönster som slöar ner.

Pop-up fönster kan du ju ställa in att firefox ska blockera, Inställningar-Innehåll-Blockera pop-up fönster. Tror iofs att den redan är förbockad när man installerar programmet...Kollade lite på tillägg till firefox, det finns ett som heter ad-block, det låter kanske som nåt du skulle prova, har inte provat det själv så jag kan inte säga så mkt om det.

Men var finns alla inställningarna sen när jag har installerat programmet? På Alternativ finns lite, men inte speciellt många …

Eller installera är kanske fel ord … Det gjorde sig själv nästan automatiskt.

Om du menar inställningarna till tilläggen så är de på Verktyg-Tillägg-Klicka sen på det tillägg du vill ändra inställningar-klicka sen på inställningarknappen i det nedre vänstra hörnet.

Det står så här:

En webbplats vill ha tillstånd att installera följande:
Fasterfox-1-0-3fx.xpi Osignerat

Sen har det inte hänt något … Varför installerar den sig inte??

Tryck på knappen installera i fönstret där det står :En webbplats vill ha tillstånd att installera följande:
Fasterfox-1-0-3fx.xpi Osignerat. Den är i nedre högra hörnet, om det inte finns nån knapp där så vet jag inte vad som är fel.

Nu fick jag fram själva programmet … Felet var, att man måste dubbelklicka på symbolen sen.

Vilken rekommenderar du att använda? Turboläget eller customize allting.

Kan inte påstå att jag har märkt någon skillnad heller, ännu … Men vi får se. Kanske det märks med tiden.

Jag kör på turbo, det kändes som att det var den inställningen som passade mig bäst ! Har inte varit o meckat i customize läget så jag vet inte vad som gömmer sig därinne...Kan för lite om nätverkstweakning för att våga mig på sådana grejer.

Okej monkey_man!

Gissa två gånger om jag kan nåt om sånt *lol*

Tack för hjälpen. Kul att språkas med dig.

/Jukka

*host* Snabbare Firefox

Samma funktioner med ett GUI till det..

Det är möjligt, men det här är mycket enklare att göra.

1
Bevaka tråden