Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att importera till iTunes.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ägnat alldeles för mycket tid till att försöka importera ett par ljudfiler till iTunes men programmet vägrar kännas vid dem. De går att öppna i iTunes men jag vill ha dem i mp3-format och inte i aiff eller wav. När jag väljer importera så går inga filer att markera. Vad kan vara fel?

Mjukvara: OSX 10.2.3 iTunes 3.0.1. (.aiff- och .wav-filer skapade i massa olika program.)

I iMovie så ska det bara vara att importera en Mp3 fil direkt in i projektet genom att just välja import.

Har hört lite om trassel med just ljudimport i iMovie.
Det enda jag kan komma på är att installera om iMovie.

- Slice -

Problemet är bara att det är iTunes jag pratar om...

Det går som sagt att lyssna på filerna som aiff och wav men när jag väljer importera för att konvertera dem till mp3 så går inga filer att välja. (Dock funkar det utmärkt att importera från en CD.)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-30 11:49

Hittade det här i iTuneshjälpen:

" Creating a copy of a song in a new file format

You can save a copy of a compressed song file (for example, MP3) in an uncompressed song format (AIFF or WAV). For example, a song encoded in MP3 can be converted to WAV.

1 Choose Preferences from the iTunes menu, then click the Importing button at the top of the window.

2 Select the encoding format that you want to convert the song to, then click OK to save the settings.

3 Select a song in your library, then choose Convert Selection to MP3, Convert Selection to AIFF, or Convert Selection to WAV from the Advanced menu. (The menu item changes to show what´s selected in your Importing preferences.)

To convert all the songs in a folder or on a disk, hold down the Option key and choose "Convert Selection to" from the Advanced menu. All the songs in the folder or on the disk will be converted.

The converted song appears in its new format in your library."

Hoppas det kan hjälpa dig!

Tack! Jag fattar inte hur jag kunde missa det, jag trodde jag hade läst alla hjälptexter som finns.

Men visst ska man kunna välja importera och markera en ljudfil som inte ligger i biblioteket? Varför finns annars menyvalet importera?

1
Bevaka tråden