Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RapidWeaver + custom CSS

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-27 17:43

Sitter å lattjar i RapidWeaver 3.5. Funkar rätt bra.
Förutom en sak. I rutan "Page Inspector" så kan man lägga in en "Custom CSS" "inserted between <style>tags." Så gör jag det för jag vill ha en annan färg på rubriken på sidan som är h1. (Testar även en annan font).

#pageHeader h1 {
font-weight: bold;
color: cc0000;
font-family: Trebuchet MS;
}

Denna kodsnutt lägger sig i index-filen (såklart) och allt funkar finemang utom i Camino och IE6 på WInXP. Där skiter den i färgen cc0000 och använder den som finns i orginal-CSSen. I Safari mfl så funkar det som jag vill.
Så här ser den ut i index-filen.
<style type="text/css"
media="all">
/**/
#pageHeader h1 {
font-weight: bold;
color: cc0000;
font-family: Trebuchet MS;
}
/**/
</style>

Självklart kan jag ju, efter export från RW gå in och ändra i CSS'er m.m. själv, men har tänkt att använda RW som "CMS" åt min polares blogg. Så hon kan bara öppna RW och göra ändringar och sedan bara exportera.

Nåt tips?

Senast redigerat 2006-10-27 18:24
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-28 00:35

Ett alternativ är att du gör en egen Theme åt din polare. Jag gjorde en i förra RW-versionen. Inte så hemskt svårt. Det finns (fanns?) en tutorial på hur man gjorde. Då kan du författa index-filen och css-filen helt själv.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-28 16:49

Äh. Göra en från scratch var jobbigt. Jag moddade en. Det man måste komma ihåg är att byta namn på den i Theme.plist. Annars tror RW att det är en dublett och vägrar att installera den. Dvs om man gjort en dublett och bytt filnamn. Sen är det bara att modda på!

1
Bevaka tråden