Hejsan, jag sitter på en MacPro 2x3Ghz och 4 gig ram. Nu har jag börjat använda ett ljudbibliotek som har väldigt många och högupplösta samplingar. I Native Instruments Kontakt 2.2.2:s "DFD Demystified" informationsmanual står det som följer:

"4 Gigabyte is actually the limit for any 32 bit application. To this
date nooperating system even allows a single application this total
amount. "

Då det går under Logic-Pro är den sequenser jag använder, så borde detta innebära att om jag vill kunna få ut maximalt antal kanaler/körer så är det bästa om jag skulle använda Kontakt som Standalone? För som det är nu så är det en stor del inaktivt minne som är outnyttjat då jag kollar i "Aktivitetskontroll", så det slår i taket trots att det verkar finnas ledigt.

Kanske man kan tilldela Logic/Kontakt mer minne ngn-stans?

Om det har ngt med DFD (Direct from Disk) att göra kanske jag måste köpa fler hårddiskar, alternativt externa hårdiskar (vad blir bäst)? Eller kanske ngn gig ram till? Detljudbibliotek jag har är EWQLSO-Platinum (EastWest/QuantumLeapSymphonyOrchestra står det för). Eller är det kanske bara ngn inställlning jag kan göra?

Detta kanske är en frågor som bäst lämpar sig på Native Instruments forum, men det är skönt att skriva på svenska!

Sitter och kollar manualer, men det är svårt att få reda på vart man skall söka, kan ju vara vad som helst.