Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra TV-forum?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så har det hänt, 32" TV'n la av med en doft av bränt kretskort. Så nu är det dags att skaffa en plattis, lagom till jul. Men jag KAN ju ingenting. Plasma verkar klarare än LCD, HD-ready ska det va, men HDMI och allt annat?
Kollade en 37" Panasonic plasma HD-ready idag. Den såg klart bättre ut än Sonys Bravia LCD men jag är vilsen. Ni vet säkert en hel del som jag inte vet. En länk vore inte heller fel.
Jag är ute efter 32-37" och inte över 15 000.-

  • Medlem
  • 2006-12-17 20:53

Tack, har reggat mig, läste lite och skapat en grov uppfattning. Det är mycket tyckande och hardcore som jag måste försöka filtera för att ta till mig all info.

Hehe, ja det var ju "Goa Gubbar" i det forumet. Mycket kasta skit och hävda sin egen TV's förträfflighet. :eek:

Men jag får väl ta tag i det. Inbränning i Plasmaskärmar blev ett hett ämne där....

Ursprungligen av Svante S:

Hehe, ja det var ju "Goa Gubbar" i det forumet. Mycket kasta skit och hävda sin egen TV's förträfflighet. :eek:

Så är det väl i nästan alla forum, vi råkar bara ha turen att för tillfället befinna oss i ett forum där de allra flesta är insnöade på samma förträffliga märke...

Det saknas faktiskt ett riktigt bra forum i den kategorin, minhembio är inget ställe man direkt ser fram emot att besöka. Är själv inte särskilt insnöad men kollade på en del olika paneler innan jag slog till, var snubblande nära att köpa en LG 42PC1 men valet föll på en Hitachi 42PD8600 med ALiS 1080-panel pga bildkvaliteten. Kostar runt 13 tusen på expert.se.

Utbudet av plasmaskärmar under 42" är riktigt dåligt, panasonic är i stort sett ensamma. Rekommenderar faktiskt 42" i stället, det är nästan ingen prisskillnad och man kan få en panel med högre upplösning (som t.ex. hitachin).

Ursprungligen av Samuel K:

Rekommenderar faktiskt 42" i stället, det är nästan ingen prisskillnad och man kan få en panel med högre upplösning (som t.ex. hitachin).

Jag skulle gärna skaffa en 42" istället för 37". Det är en "hemmapolitisk" fråga som måste lösas först bara.

Ursprungligen av Hagelin:

Så är det väl i nästan alla forum, vi råkar bara ha turen att för tillfället befinna oss i ett forum där de allra flesta är insnöade på samma förträffliga märke...

Sant, det är bara "grader i helvetet"
Här och på ett båtforum jag besöker ofta så är det ovanligt bra. Det blir jobbigt att sålla agnarna från vetet bara. Man måste nästan ha skaffat sig en uppfattning om den som skriver innan man tar till sig "informationen". (Och den kan ju bli fel den med)

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2006-12-19 15:35
1
Bevaka tråden