• Oregistrerad
  • 2003-06-11 11:40

Jag har haft PT6 med en Mbox installerat ett tag, men inte förrän denna vecka har jag börjat leka med det på allvar.

Första intryck: Det är ruskigt instabilt!

Plötsligt kan Mbox börja vråla ut "vitt" brus i hörlurarna, utan att det ser ut som om det ska vara något skräp på inspelning. Vid flera tillfällen har PT helt fryst hela datorn (ingen core dump dock) vilket lett till tvingad omstart. Vid något tillfälle har programmet avslutat sig själv.

Jag har börjat med lite felsökning efter Digis anvisningar och bland annat ställe om klockan till 12-timmarsvisning (???), kastat ut alla programinställningar, reparerat rättigheter samt dragit ur alla andra USB-grejer. Än så länge har inget hjälpt. Nu ska jag ominstallera PT på ett nytt orört användarkonto för att se om det hjälper.

Till Digis försvar ska jag tillägga att jag kör på OS X 10.2.6, vilket inte officiellt är godkänt, men det verkar som om väldigt många uppgraderat utan problem.

Som tur är kan jag fortfarande utan problem jobba i 5.21 där jag nog kommer att hålla mig ett tag till. Det krashade aldrig för mig.

Någon annan som har goda eller dåliga erfarenheter av PT6?