Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surrande Powerbook Titanium

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som jag tidigare skrivit i ett annat inlägg så har jag haft problem med att DVD:n på min PBG4 somnar ibland, det går inte alls att mata in skivor. Problemet uppstår du den vart i vila och åtgärdas genom att söva/väcka den igen.

För att försöka lokalisera om felet beror på hårdvara eller mjukvaran (OSX 10.1.2) har jag börjat köra OS9. Visst går det snabbt, men ibland tycker jag att 9:an vill låsa hela systemet. Detta händer aldrig i 10:an. Nåja nog om det, detta kan man diskutera i andra inlägg.

För att komma till saken. Har provat alla möjliga saker bara för att försöka tvinga fram sömnsymptomet hos DVD:n. Provade lite med att stänga av hårddisken. När jag gjort detta man man höra ett surrande ljud från datorn. Svårt att lokalisera varifrån det kommer, men jag skulle vilja säga att det kommer från dvd:n. Ljudet kanske betyder att dvd:n är igång ?

Kan någon annan PBG4 ägare som kör 9:an bekräfta att man kan urskilja ett svagt surrande ljud då hårddisken stängts av. Skulle vara bra att veta om ljudet ska vara där eller inte ...

/hegge

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-22 01:04

Bäste Henrik,

Jag har upptäckt ett surr från högtalarna när jag har skärmljuset i ett visst läge, kan det vara det?

Mvh. Ylan

  • Medlem
  • 2002-03-04 09:11

Hej!

Det kan mycket väl vara det som är problemet. Har hört flera som omnämt detta. Tack och lov rör det sig bara om ett steg i inställningarna för ljusstyrkan.

Men det kan också vara en helt annan sak. Min ToBook ogillade när valet av inspelningskälla stod på "modem", vilket min dator hade som förval. Jag bytte helt enkelt till "CD" eller "ingen" och saken var biff.

Lycka till, berätta gärna hur det gick!

Fredrik

1
Bevaka tråden