Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic 7 krashar.

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag köpte logic 7 pro igår. Jag fick igång det utan problem men sedan började det att krasha lite titt som tätt. Sedan gick det bra. Nu krashar det igen när jag lirar mjukvarusynthar. Vad beror detta på? Jag har uppgraderat osx till 10.3.6.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-13 09:16

För lite internminne kanske?

Lite svårt att veta när man inte vet någonting om vad du har för dator osv.

Har ju en G5a (dual 2gig + 2,5 gig minne). Har aldrig tidigare använt logic så de kan ha med det att göra, men jag tycker inte de ska krasha bara sådär.

Kolla i din AU manager om det är något som inte validerar eller om du använder en mjukvarusynt som ej är uppdaterad för Os10.3.5 el 6

Tack. De ska jag göra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-13 12:40

Trist att sånt händer. Vad kör du för ljudinterface? Uppdaterat där också, plus kollat att det inte är för låg buffert?

Tackar tackar. Jo de e tråkigt. Tycker inte det ska vara så. Jag har en mbox. Vet inte riktigt om jag har den senaste drivisen till den. Svårt att få tag på vad man ska ha ifrån digidesign. För de e ju denna integrationen me protools. Men om någon vet vart man kan få tag på senaste eller vad det e jag ska ha så skrik gärna till och skriv.
Tackar så hjärtligt.

Har du denna version av drivrutinen
Digidesign CoreAudio Driver v6.7

finns på digidesigns hemsida!

Tackar. Har tittat under mbox rubriken. Skulle ha tittat under core audio. Tack som franska.

Jag stoppade i Logic7 igår i mon pb 1ghz igbram.jag tappar ljudkort signalen ibland (motu828).Jag testar vidare

Digidesigns sida är otroligt kluddig för att inte tala om Mbox sidan där det inte ens finns någon länk till drivrutiner!

Jo. Ibland samma sak med apple sidan. Väldigt rörigt ibland tycker jag. Visst är det svårt med hemsidor med mycket material på men det borde fortfarande gå att byggas upp efter logik. Men ibland verkar det vara för mycket begärt.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-16 16:04

Japp, Logic 7 krashar rätt ofta enligt mina erfarenheter. Har blivit otroligt snabb med kringla-s kommandot. Längtar efter uppdatering av programet med mindre buggar, fast otroligt grymt med G5 och 7:an. En helt ny värld.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-16 16:06

Har hört om crashrapporter på 7:an från fler. Trist!

Jag har kört Logic 7 sedan 1 1/2 månad tillbaka på en 2 x 867 Mhz G4 och har inte upplevt någon krasch än. Är det specifikt ett G5-problem eller?

Jag har ett bra sätt att krasha Logic på min G4a

JAg öppnar hanteraren för kommandon och försöker adressera pichhjulet till te x tempotool.... då crashar Logic 7pladask :hmmm:

  • Oregistrerad
  • 2005-01-17 08:24

Det värsta med Logic när det kraschar är att det gärna pajar resource fork och annat i filen man jobbar med. Try To Save Your Song är tämligen vanligt hemma hos mig. Kraschar ofta om jag försöker spara samtidigt som låten spelas upp.

Har du en G5 Pledge?

Min G4:a med Logic kanske kraschar högst 1 gång varannan månad och oftast är det jag som orsakat det genom att göra en massa snabba kommandon som Logic inte hinner med att utföra. Nu är jag på gång att uppgradera till en G5:a, men om det är ett problem med G5 och Logic så väntar jag nog ett tag.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-18 07:56

Yes, dual 2, men det kan ju vara min setup som strular. Dessutom kör jag oftast Space Designer på 30 kanaler samtidigt

Du menar väl inte att du har 30 stycken spacedesigners i gång samtidigt? Du menar att du har en Spacedesigner-buss som 30 kanaler skickar till? Det ska inte spela någon roll. Jag har använt 2 Altiverb och 1 Spacedesigner som 60 kanaler har delat på. Detta på min 2 x 867 utan kraschproblem, datorn fick iofs jobba ihjäl sig och satte i halsen (Audio engine overload) ett par gånger.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 08:32

Jo, jag kör 20-30 olika på den låt jag jobbar med nu. Alla med olika presets. Kan man bussa till en Space Designerkanal och där berätta vilken kanal som ska ha vilken preset? Skulle spara mycket kraft....

Ursprungligen av pledge:

Jo, jag kör 20-30 olika på den låt jag jobbar med nu. Alla med olika presets. Kan man bussa till en Space Designerkanal och där berätta vilken kanal som ska ha vilken preset? Skulle spara mycket kraft....

Det låter helt sjukt i mina öron att du använder 20 - 30 olika reverb i en låt. Jag använder max 4 reverb i en låt, oftast bara två.

Du är dock tvungen att ha en SpaceDesigner per preset, det går med andra ord inte att ladda en spacedesigner och har olia presets.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 21:04

Äntligen slutade det att krasha.

Började bli galen och tog en dag för att lösa problemen med logic. Drog ur minnet jag köpt på macoteket. 2 st 512or. Installerade om hela systemet och allt började funka felfritt. Så djävla skönt.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 09:34

Har varit med om 1 elle 2 krascher med Cubase och G5 under de senaste månaderna.. och tycker att jag pressat Cubase till det yttersta med alla pluggar och effekter men ingen krasch!
Logic som var så bra hehe..
Tur man kör SX

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-19 09:58

Du skriver så spännande inlägg, Motif. Alla handlar om hur nöjd du är! Bra bra.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 12:33
Ursprungligen av PF:

Du skriver så spännande inlägg, Motif. Alla handlar om hur nöjd du är! Bra bra.

Att välja rätt saker och att få allt att fungera och vara bäst är väl inget jag kan hjälpa

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 12:36
Ursprungligen av PF:

Du skriver så spännande inlägg!

Det enda man läser om är hur bra Logic är.. Att den stora eliten använder Logic och amatörer använder SX.
Då kan man inte låta bli att tycka det är ljuvligt

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-19 12:41

Intressant att du säger det, men jag har aldrig ens hört talas om uppdelningen elit / amatör, det måste vara något nytt. Tycker snarare tillvaron är mer ljuvlig om man bara är och bara gör och bara mår bra.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 13:12
Ursprungligen av PF:

Intressant att du säger det, men jag har aldrig ens hört talas om uppdelningen elit / amatör.

Vet inte ngn gång det inte kommit upp när det disskuterats SX / Logic.
men klart allt här i Världen står inte på 99musik.

Jag tycker det är skönt att se att gräset inte är speciellt mycket grönare på andra sidan faktiskt...

Fö var det bara häromdan nån fällde en dryg kommentar här på 99'an om att amatörer minsann ska hålla sej till PC & Cubase.

Bevaka tråden