Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VM i Gitarrkastning

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-05-20 12:34

Nu i helgen ska jag jobba på Balstafestivalen, http://www.balstamusikslott.se det kommer spela band ifrån stan(Eskkilstuna) och även lite större artister.

Det finns en jäkligt unik och kul sport, gitarrkastning!!! Kastade själv för ett par år sedan, fick stilpoäng men det räknas även in längd i resultatet. Då var det gamla pajkade gitarrer iår har Fender skickat 25 sprillans gitarrer att slänga sönder!!! Helt fantastiskt!

Rock n Roll!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-20 12:41

Hoppas det är andrasorteringen de skickar...

Kul!

Hade en lokal i mitten av 80-talet i Balsta, i det mindre huset. Lokalen + diverse hårdvara finansierades delvis med studiecirklar. Man var tvungen att vara minst fem personer i varje cirkel så syrran, brorsor och andra närstående var "med" i bandet. Egentligen var vi bara två personer... Vi klädde in lokalen i vitt bomullstyg (var nog fortfarande lite new romanticinspirerade...) drog in några myssoffor samt satte den obligatoriska dunken med rött vin (80-talet - togafester och rödtjut vad det som gällde). Det tog dock inte lång tid innan vår huvudfinansiär (KFUK-KFUM) reagerade på vindunkarna...

Hade en kul tid på Balsta, har nog något gammalt band med alster som låter allt annat än bra. Vad jag kommer ihåg bestod den ljudalstrande setupen av Korg Mony/poly (eller om det var en polysix), Casio cz-101, Roland SH-101, TR-909 (vi tyckte den sög..) samt en Yamaha QX-7 som sequenser. Har även för mig att 909an innehöll någon enkel sequenserdel, eller om vi fick den att starta sh101ans sequenserdel på något sätt.

Nåväl, Balsta är något Etuna ska vara stolta över ur många perspektiv. Många ungdommar som funnit vettig sysselsättningar där istället för att driva på stan. Gitarrkastning pysslade vi dock inte med.

  • Medlem
  • 2005-05-20 13:32

varför inte piffa upp vår egen festival med lite instrument-kastning? dyrast kast vinner...

Jag kommer nog kasta rizzo's G2:a om han envisas med att lira sina italidisko-slingor

  • Medlem
  • 2005-05-20 13:50

kast med liten laptop kanske...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-20 14:01

Jag kan ta med 2 gamla laptops vi kan kasta.

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-05-20 14:37

Kast med Moog 55!

Balsta... !? Kände en Pantzar på Balsta en gång i svunnen tid. Är det nån bekant till er också?

deadbeat: Menar du Henrik? Han har jag träffat ett par gånger.

Skulle varken kasta min eller någon annans gitarr...jag tycker det låter hemskt :hmmm:

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-05-23 18:04

Det var med på ett tv-inslag. Tydligen så kastas felaktiga gitarrer som skänks av gitarrtillverkare. Tycker ändå det låter konstigt med tanke på att de som förekom i inslaget var utsmyckade som vanliga gitarrer.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-05-23 18:13

Det var lite småskeva, kul iaf att de blev kastade!! Jag han inte kolla så mycket körde ljudet på inomhusscenen, han ut och kika en kortis iaf, de jag såg kastas pajkade inte alls... hade hoppats de skulle flyga delar över allt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-22 14:05

För att återuppliva en gammal tråd...

Dags igen, idag och imorgon är det balstafestival.

http://www.balstafestivalen.com/2009/

Evergrey spelar imorgon kväll, lite småsugen på att åka förbi eftersom jag ändå är i stan. Nån mer 99:a som ska dit?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-05-22 14:06

Jag kommer vara där och jobba...

-Det kunde nog bli tuffa ljudeffekter om det gick att ha gurorna inkopplade på en stack med rattar som går till elva... annars borde man väl ha en sån där skyddsbur som finns runt släggkastare?

;-P

1
Bevaka tråden