Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När tror ni att ProTools 7 släpps?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-27 23:12

Jag måste antingen hosta upp pengar för 6.7 så jag kan ladda ner 6.9 (fick 6.0 med min mBox). Funderar på att vänta lite längre till 7.0 för att spara pengar... är det värt att vänta?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-27 23:19

"Den som väntar på något gott väntar alltid för länge"

  • Oregistrerad
  • 2005-05-28 00:22

Dammit!

Har det ens dykt upp några rykten om vad 7 ska innehålla. Tycker det varit tyst på den fronten.
Men det är på tiden snart tycker i alla fall jag.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-28 21:43
Ursprungligen av Chaosstar:

Har det ens dykt upp några rykten om vad 7 ska innehålla. Tycker det varit tyst på den fronten.
Men det är på tiden snart tycker i alla fall jag.

Senaste EQ-pluggen fattar jag som att den ska ha varit ett prov på vad 7.0 ska innehålla (Digidesign EQ III DigiRack Plug-in). Jag har den inte eftersom jag inte har skaffat 6.7 uppgraderingen. Folk på digi-forumet verkar entusiastiska.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-28 21:45

Ganska fult förresten att mBox kommer med PTLE 6.1 som inte går att köra på 10.4 utan uppgradering. Kan de inte stoppa i 6.7 i kartongerna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-28 22:19
Ursprungligen av sugar hiccup:

Ganska fult förresten att mBox kommer med PTLE 6.1 som inte går att köra på 10.4 utan uppgradering. Kan de inte stoppa i 6.7 i kartongerna?

Öhm, om du har köpt din mBox ny från en återförsäljare så skall alltid den senaste versionen hänga med, har du inte fått det, så gå och prata med dem i affären, i värsta fall får du kolla med importören. Det är såklart den senaste versionen vid inköpet som gäller, men 6.7 kom ju redan i vintras.

/F

  • Oregistrerad
  • 2005-08-05 07:58
Ursprungligen av Frebrik:

Öhm, om du har köpt din mBox ny från en återförsäljare så skall alltid den senaste versionen hänga med, har du inte fått det, så gå och prata med dem i affären, i värsta fall får du kolla med importören. Det är såklart den senaste versionen vid inköpet som gäller, men 6.7 kom ju redan i vintras.

/F

I annonsen till höger här i forumet står det med bild och allt: "DIGIDESIGN MBOX INKL. PROTOOLS LE 6.1"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-05 09:40
Ursprungligen av sugar hiccup:

I annonsen till höger här i forumet står det med bild och allt: "DIGIDESIGN MBOX INKL. PROTOOLS LE 6.1"

Jo, jag såg det nu. Antagligen en gammal annons. De gånger jag har köpt Digidesign grejjer så är det ofta en gammal version av PT som ligger med i kartongen, men då får man med en separat låda med den nyaste versionen. I vintras när jag köpte en DIGI-002r så var det 6.4 med, men ingen låda med 6.7, så då mejlade jag bara återförsäljaren och två dagar senare dök 6.7 upp med posten.

Om inte återförsäljaren vill/orkar/kan skicka en färsk version till dig, så ta kontakt med Digidesign eller Sverige-representanten, så borde de kunna lösa det åt dig, du behöver ett daterat kvitto på prylen så att de ser att du borde ha fått med en nyare version.

Är inte 5300:- ganska dyrt också? Kostar inte MBoxen 3995:- i alla musikaffärer, typ JAM, MB, Estrad, eller har de slutat med det priset?

/Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2005-08-05 23:59
Ursprungligen av Frebrik:

Jo, jag såg det nu. Antagligen en gammal annons. De gånger jag har köpt Digidesign grejjer så är det ofta en gammal version av PT som ligger med i kartongen, men då får man med en separat låda med den nyaste versionen. I vintras när jag köpte en DIGI-002r så var det 6.4 med, men ingen låda med 6.7, så då mejlade jag bara återförsäljaren och två dagar senare dök 6.7 upp med posten.

Om inte återförsäljaren vill/orkar/kan skicka en färsk version till dig, så ta kontakt med Digidesign eller Sverige-representanten, så borde de kunna lösa det åt dig, du behöver ett daterat kvitto på prylen så att de ser att du borde ha fått med en nyare version.

Är inte 5300:- ganska dyrt också? Kostar inte MBoxen 3995:- i alla musikaffärer, typ JAM, MB, Estrad, eller har de slutat med det priset?

/Fredrik

Egentligen är min mBox snart gammal.. men det var själva grejen. Att det stod 6.1 i annonsen. Bara korkat.

Det är väl Applestore på nätet som levererar en av många rip-offs jämför med musikaffärer. De säljer ju fortfarande Reason 2.5 för typ 3700 har jag för mig. Känns ju värt när 3.0 kostar två hundringar till.

Borde det inte komma en ny mBox snart också, heh

Ursprungligen av Chaosstar:

Borde det inte komma en ny mBox snart också, heh

:kaaaka!:

Senaste version: Pro Tools LE 6.9.2
Känns som om det borde dyka upp en 7.0 innan jul.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-22 22:39

Hmmm

Får en känsla av att digidesign lägger om sin LE strategi nu, har svårt att tro att dom kommer att släppa någon "ny" MBox nu när dom utrustat hela familjen M-Audio med "LE" ...

Hade ju varit trevligt med en FW-burk med dsp och vettiga ad/da ....

---

"du är aldrig tuffare än din sista dspkraft"

  • Oregistrerad
  • 2005-08-30 10:45

Indikationer på amerikanska forum pekar på att en major release av PT är på g. antagligen blir det väl PT7, bl.a. med förbättrat RTAS stöd för virutella instrument m.m. Antagligen rör det sig om veckor nu bara...

OBS! Obekräftade men högst sannolika uppgifter.

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • 2005-09-21 22:38

7:e Oktober släpps 7.0 enligt Digidesign själva.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-09 13:38

protools 7 lanserades i fradags och släpps om ungefär en månad enligt digidesign själva

1
Bevaka tråden