Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MP3 virus för PC

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-31 12:17

jag hittade detta på ett kasst forum från geneve. (http://audioactivity.net)
det var på franska och jag orkar inte översätta själv så babelfisken fick sköta det:

Rever is believed, but that was done. The French viruses are rare, those tackling the Mp3 files too. Nopir.B, located by Sophos, answers these two criteria. Some specimens only of this worm were announced until now but it can hurt, especially with the followers of the P2P. Because Nopir.B wants to be the defender of the legal music. Its objective is to track the users of eMule and other Kazaa. It thus diffuses via the systems of file sharing ' peer-to-peer' while being made pass for a program of copy of DVD of the trade. It posts then a screen "anti-hacking" on the infected computer, and especially tries to destroy all files MP3, to decontaminate various utilities systems and to erase the programmes.COM that it finds on the hard disk. But Nopir is limited. It is unable to make the difference with acquired files MP3 in a licit way. "No matter what one can think it of the hacking on Internet, this worm like all the others, is conceived to inflict damage with the Windows computers, and its criminal nature is obvious", comments on Annie Gay, general manager of Sophos France and Europe of the south. I emettrais doubts about the realization of worms by one to code traditional virus, but that is connected rather has a disgusting policy of certain characters of the ' large-scale industries of the disque' and has a program carried out on order. For these people, all the means are thus good.

  • Medlem
  • 2005-05-31 13:15

Tur man inte har några mp3or då :rolleyes:

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-31 13:21

tja.. den märker ju ingen skillnad på inköpta och pirat mp3 och mosar allihopa!

hmmm... när du säger så, så undrar jag helt plötsligt om jag någonsin hört din musik...
har bara hämtat ogg från kallback hittils...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-31 13:24

Det var inte helt lätt att dechiffrera babelfiskfranskan... Men såvitt jag förstod så handlar det om en mask som sprids via p2p-nätverk och som äter upp alla mp3-filer den hittar i datorn. Oavsett om de är lagliga eller inte. Det verkar inte som om viruset ligger i mp3-filerna. Vilket jag skulle ha svårt att tro, mp3-filer innehåller ju ingen exekverbar kod.
Sen står det nåt om påstådda kopplingar till mediaindustrin, att det skulle vara sanktionerat eller utvecklat av dem, men jag är inte säker om det är fakta eller bara någons misstankar.

  • Medlem
  • 2005-05-31 13:24

Visst är det mp3 du hört.. Och nog finns det mp3 på datorn allt. Det tror jag alla har.

"Det verkar inte som om viruset ligger i mp3-filerna. Vilket jag skulle ha svårt att tro, mp3-filer innehåller ju ingen exekverbar kod."

Man kan kasta in exekverbar kod till mp3-filer (men det har de inte gjort i det här fallet). Det var på det sättet som någon kom på att man skulle kunna göra ett virus för OSX.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-31 13:55
Ursprungligen av Volantiz:

Man kan kasta in exekverbar kod till mp3-filer (men det har de inte gjort i det här fallet). Det var på det sättet som någon kom på att man skulle kunna göra ett virus för OSX.

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii panic! hehe
fan vad kreativa alla sabbare ska behöva vara... kna dom inte börja göra music eller bild istàllet?

makari: tack för summering!

Verkligen! Tala om missriktad kreativitet.

Citat:

Man kan kasta in exekverbar kod till mp3-filer

Det kan man ju göra i alla tänkbara filer. Tricket är att få den att exekvera... Orkade inte läsa artiklarna, så jag vet inte ens vad saken gäller :rolleyes:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-31 14:59

Saken gäller att 99musiks samlade trupp IT-forskare nu kommer komma med sina olika rön och ställningstaganden. Virus, bah.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-31 15:02

vad snackar du om PF? ställningstagande till vilket är det bästa viruset?
JAG äR DET BäSTA VIRUSET!
så det så

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-05-31 15:05

Jag ska fanimej släppa en skiva med virus som smakar saltlakris och ger håriga armar!! totalAPE.cIP!

Hahah

jag har tidigare konverterat virus tjafs till wav .. vissa kan låta rätt bra om man klipper dem på rätta ställena, jag minns nu inte vilket det var eller om det var en mask jag tyckte mest om --- om det stämmer med MP3, så är det ju ett pinhål högre, men man hör ju i o f s inte koden.

1
Bevaka tråden