Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Protools M-Powered...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-17 12:59

Skulle vara kul att höra någon van protools-användare som testat denna version och M-Audio HW.

Denna version av "LE" inbjuder starkt till att använda M-Audio´s interface som donglar och sen köra en vettig preamp med digital ut eller någon extern a/d-d/a.

1. Du slipper Digidesign sure LE hårdvaror (MBox är värdelös, kör den själv privat, och Digi002/Digi002r är skittunga att bära med sig, kör racken i studions mobilrigg.)

2. Du slipper lägga pengar på ovanstående i andra sammanhang än PT LE i stort sett värdelösa burkar.

3. Du kan köra ett system som du själv gillar och lägga pengarna efter behov i allt större variation än tidigare.

... plus att du fortfarande är kompatibel med MIX/HD etc. via LE projekten...

Låter som en dröm, någon som testat mer utförligt eller som kör?

---

"du är aldrig tufffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-18 10:04

är också intresserad ! nån som inhandlat och testat ännu ?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-23 23:50

"A PACE iLok USB Smart Key is required for Pro Tools M-Powered, many optional Digidesign and Digidesign Development Partner plug-ins. For more information on the PACE iLok USB Smart Key, click here"

Saxat från digidesign.com, undrar om dom har funderat på hur den meningen ska tolkas när dom skrev den....

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Ursprungligen av Don:

1. Du slipper Digidesign sure LE hårdvaror (MBox är värdelös, kör den själv privat, och Digi002/Digi002r är skittunga att bära med sig, kör racken i studions mobilrigg.)

Ursäkta om jag går lite OT nu...

Varför gillar du inte MBoxen? Jag har inte hunnit använda min särskilt mycket och blir lite nyfiken. Har du stött på problem med den?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-24 03:11

Jag tycker den låter illa... har du inte märkt det ännu, så kommer du att märka det den dagen du testar att spela in med bättre ad-da omvandlare ...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Eller i bättre inspelningsrum
Jag tycker preamparna låter helt okey, men jag har bara använt den i miljöer med mycket bakgrundsljud och brus. Karaktären på det inspelade är jag nöjd med för de pengarna, men brusnivå och sånt har jag som sagt inte kunnat bedöma.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-24 03:59

Allt är som bekant relativt...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Oregistrerad
  • 2005-10-13 23:13

Ser ut som om M-Powered 7 har stöd för mer eller mindre alla M-Audio interface ... läs mer här:

http://www.m-audio.com/products/en_us/ProToolsMPowered7-main.html

även deras lilla tvåkanals donglestyle digital/analog -interface har numera stöd .. nu börjar det likna något!!

---

"du är aldrig tuffare än bla bla bla bla"

Nog låter väl MBox bättre än M-Audios enklare ljudkort? Att det sedan är ett steg upp till ex RME osv är ju en annan sak. Jag känner många som använder MBox som ett mobilt alternativ för att sedan kunna arbeta vidare i en stor studio.

Citat:

1. Du slipper Digidesign sure LE hårdvaror (MBox är värdelös, kör den själv privat, och Digi002/Digi002r är skittunga att bära med sig, kör racken i studions mobilrigg.)
2. Du slipper lägga pengar på ovanstående i andra sammanhang än PT LE i stort sett värdelösa burkar.

Själv använder jag Digi-002r vilken fungerar ypperligt för mig till alla program jag använt. På vad sätt 002:an skulle vara värdelös i andra sammanhang förstår jag inte. 002:an har inte gett mig ett enda problem sedan jag köpte den, jag kan bara rekommendera den.

Om jag behöver vara bärbar så håller jag med om att Digi-002r är för klumpig att släpa på, jag använder RME Multiface för det - men kör inte heller PT i livesituationer.

Däremot är det ju bra att PT går att köra på andra ljudkort, det bästa vore om en och samma version gick att köra på vadsomhelst, men att det anpassade sig till olika system (LE, HD osv). Det vore intressant att höra någons erfarenhet från M-Powered.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-08 15:10

Jo säkert, jag är i funderingen att byta ut min mbox nu eftersom jag bara har den som dongle ändå och kör allt genom min Metric Halo Mobile I/O och sen vidare med spdif, dock är jag inte helt säker, jag vill nämligen gärna fortsätta köra LE 6.4 eftersom vi bara kan köra TDM 6.4.1 i studion (mixplus, begränsning av sura digi...) ... vi får helt enkelt se...

däremot hoppas jag att den nya mboxen låter bättre, kanske en sådan jag skulle testa istället, då kan jag köra Mobile I/O som vanligt med spdif och ändå ha två extra inspelningskanaler eftersom den stöder 4x4 i/o ...

Ambivalens är bara förnamnet.. hatar att byta grejor men gillar bra ljud...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Det förklarar ju saken. Metric Halo är ju fantastiskt bra, men lite dyrare än MBox

Det är ju väldigt tråkigt med Digis hantering av mixplus, man tycker ju att det borde gå att ordna...

Samma sak eg gällande Clavia och editorn till Nordmodular, det kan väl inte vara så svårt att flytta med den, där får man ju se hur länge beta-editorn hänger med. Lite OT.

Hursomhelst spännande med PT 7. Jag hoppas mycket på att MIDI äntligen ska vara något att ha. Jämfört med ex Logic har ju MIDI-editorn i PT långt kvar.

1
Bevaka tråden