Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudfiler

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-25 14:35

Vilket ljudformat använder ProTools? Jag har fått en CD från ett band som ska remixas, och filerna heter .L och .R i audiokatalogen.

Jag kör själv Cubase och undrar nu om jag måste konvertera dem innan jag använder dem, eller om jag bara behöver att byta namn på filerna. Har inte bemötad mig med att öppna någon i en hexeditor för att kika efter utan tänkte att det var lättare att fråga här medan jag jobbar och kanske ha svaret innan jag kommit hem

Tack på förhand!

--
Råttan

I "Sound Designer II"-format har jag för mig att jag fått Pro-Tools filer i, så kanske är det den typen av fil du har fått? Och jag kan öppna dem i Logic utan problem, eller alternativt öppna i Peak och spara om som "interleaved"-AIFF (interleaved är L & R i samma fil).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-25 15:30

Får se om kan öppna dem i Wavelab och konvertera dem där, eller om jag ska be bandet att skicka en ny CD med exporterade ljudspår i Wave- eller Aiff-format.

Släpa med skivan över hit om det inte fungerar.. kan köra en batch-konvertering till lämpligare format i DP.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-25 17:04

Nice! Tack Volle!

Martin, tack för informationen om formatet

1
Bevaka tråden