Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billig lösning för laptop

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-03 15:56

Hej!
Jag undrar om någon har ett tips på ett billigt ljudkort för laptops, som man kan prodda på.
Systemet ska användas bara som hobbygrej och ska bara fungera typ...alltså jag ska kunna använda midi in och out så synten kan pluggas in, och sen så ska det vara acceptabel latency, det är väl dom viktigaste faktorerna...
Kortet ska helst kosta under 1000kr, som sagt..låter oseriöst och kasst, men det ska bara vara till en kompis som vill pilla lite då och då...
Tackar på förhand för all hjälp som fås...

Datorn är en laptop: cpu:1,5ghz M...(intel)...ram: 512mb , 80gbhdd...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-03 16:10

www.asio4all.com

"förbättrar" ditt ljudkort... testa det först.

Fungerar det bra, köp ett billigt midi-interface via usb. om 1 in 1ut räcker så får du det får några få hundralappar...

"så synten kan pluggas in"

Joe, vill du kunna spela in ljuden från synten (eller mikrofon/whatever) med det också eller är det bara lägre latency och midi du är ute efter?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-11 14:13

spela in ljuden från synten och mikrofon och osv....

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-10-11 14:39

den stora frågan känns som hur mycket du vill spela in samtidigt. 2 ingångar med mic-preampar funkar ju rätt fint om man bara tänker ta ett instrument i taget. Finns ju en del usb-ljudkort att tillgå på marknaden.

Något som iofs är dyrare än 1000:- men som är en smidig paketlösning är behringers ljudkort. http://www.behringer.com/BCA2000/index.cfm?lang=ENG Har allt man behöver för att två pers ska komma igång och göra musik. 2 hörlursutgångar osv. Ljudkortet ska inte vara så pjåkigt enligt somliga här på 99an (vad jag har förstått).

1
Bevaka tråden