Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sb X-fi och ett 1010LT i harmoni?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-11 15:15

Jag undrar om det är möjligt att ha ett Sb X-fi kort och en 1010LT på datorn samtidigt...asså jag kan inte välja bort X-fi kortet....och det är inget vidare till musikskapande...så jag ska inköpa ett 1010LT för detta...
Det jag undrar är om det går att ha båda dessa ljudkort på datorn samtidigt fast 1010LT till musiken och X-fi till allt standardljud som filmer, musik, windowsljud osv...

ser ni några problem i detta?

Det bör inte vara nå problem. Däremot så vet man aldrig förrän man testar. 1010LT fungerar annars också jättebra till standardljud.

Jag hade stora problem när jag körde mitt SB-live ihop med 1010LT...så jag slängde ut SB-livekortet.

Jag har kört digidesign, creamware, emagic och creative i samma dator utan problem.. alla PCI

Någon annan här som haft problem med m-audio och andra tillverkares kort i samma dator?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-11 21:19

Ja asså lättast hade ju varit att slänga ut SB kortet....men eftersom datorn är hempc så får jag med skiten...och jag får inte sälja kortet eller så, så jag vettifan vad jag ska göra med kortet..så jag tänkte att jag har båda två...använder m-audiokortet till det seriösa och SB kortet till allt annat skit...så kanske m-audiokortet slits mindre?..hahah vettifan...försöker bara se till att göra nått av SB kortet så man inte mår dåligt av att ha ett fungerade kort liggandes utan att användas till nått gott....

Släng ut det, m-audiokortet funkar fint till det mesta, även spel.

1
Bevaka tråden