Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reason Rewire

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett litet knepigt problem, när jag kör reason i rewire med PT LE så "hänger" sig vissa samplingar, t.ex synt samplingarna, om jag spelar en C ton och släpper tangenten så fortsätter tonen att spela.. detta uppstår bara ibland och med vissa ljud, inte med pianoljud och enbart när jag kör reason i rewire inte annars..

Tänkte förtydliga mig lite:

Hejsan!

Jag sitter med Reason 2.0 och ProTools LE v6.4 och har lite problem när jag kör dom tillsammans genom Rewire.

Till exempel när jag laddar in ett Reasoninstrument (t ex Subtractor) i nuendo och spelar en ton så slutar den inte höras förrens jag byter ton men då spelar den till det oändliga också.

Samma sak händer när jag kör nån ton på ett VST instrument.

Allt är frid och fröjd när inte båda programmen är igång samtidigt.

Nån som råkat ut för detta skumma fel? Jag har sökt runt på ett par forum men ingen verkar ha upplevt detta. Några idéer skulle varmt uppskattas!

Det låter som datorn inte får några release-meddelanden när jag släpper synttangenten...

mvh

Magnus

setup: AMD 2400+, 512MB RAM, C-Media

Hej!

Har du Reason 2.0 kan du ju uppgradera det gratis till 2.5 och då kanske porblemen löser sig .. ?

1
Bevaka tråden