Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Protools och Digital Performer 4.5 med OMFI

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller på att ljudlägga en film i Protools 6.9 men jobbar paralellt hemma i Digital Performer.

Frågan är:

Om jag sparar i Omfi i mitt DP, kommer allt att hamna rätt när jag importerar i Protools. Jag kör samma bitdjup och samplingsfrekvens

Hur ser det ut, får man upp de t ex åtta spår med fadar och allt som separata filer och kan justera dessa i PT?? Eller blir det en bounce från början till slut med renderad "tystnad"??

Testa och berätta sedan om det här!
(om du inte gjort det än.. så uppgradera DP till nyaste.. riktigt bra uppdatering!)

Det verkar inte till att gå att importera OMFI från DP. Det finns ingen import bara en Export, så det man gör i Protools LE 6.9 kan man flytta till annat ljud/videoredigeringsprg.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-30 21:26
Ursprungligen av FIKSOFOKSI:

Det verkar inte till att gå att importera OMFI från DP. Det finns ingen import bara en Export, så det man gör i Protools LE 6.9 kan man flytta till annat ljud/videoredigeringsprg.

Måste du inte köra digitranslator för att läsa OMF i PT?

---

"du är aldrig tuffare än digi"

Har du kollat i stora DP-manualen? Det står en del om just OMF där (jag har tyvärr inte mina manualer hemma.. så jag kan inte kolla nu).

Men Exporten från DP är inte problemet utan importen av OMFIt i PT.
Hade inte kollat importmenyn (som knappt fanns, förutom sessiondata+audio då) Vi har inte Digitranslator installerat dock, löser det genom att göra allt i PT..

ok.. jag tänkte på det här som du nämnde:
"Det verkar inte till att gå att importera OMFI från DP"
..som jag tolkade lite mer som att det inte går att importera sånt i DP.. alltså åt andra hållet sen.

I DP-manualen så rekommenderar de en bunt olika program osv för just konvertering från OMF till PT-vänligt format (just det har jag kollat upp förr där).
Jag har för mig att det är en ganska så stor avdelning i manualen som beskriver ett par olika sätt att få DP och PT att jobba ihop.. så plocka fram och börja rota lite i den! Faktiskt en riktigt bra skriven manual till skillnad från de flesta andra

1
Bevaka tråden