Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reason+Cubase SE- Funkar ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En amatör (än så länge) Wolfman undrar om Reason 3.0 + Cubase SE funkar att köra rewire?
Ska ju göra det enligt vad jag luskat, har just nu ett Cubasis VST 5.0.0.9 men det funkar ej , reason lägger sig ej i slave mode.
Har därför beställt ett SE (som jag tänkt göra länge f.ö) o hoppas på att kunna köra Reasons grymma instrument genom Cubase.
Har suttit 3 kvällar o bara utforskat Reason o jag brast ut i skratt till slut - av glädje - vilka grejer - vilka ljud ...

Fråga 2: Hur gör man för att lägga ut sina begåvade ? alster på nätet, med en länk som man bara klickar på, så länkas det vidare till Windows Media Player ???

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-03 22:42

Ja, visst är det kul! Dina alster lägger du som mp3:or på egen webplats lämpligen. Kostar några hundringar om året, t ex B One m fl.

Reason funkar med Cubase 5.x också, tricket är enkelt; starta först Cubase, sedan Reason. Voilá, Reason är sedan slavat till Cubase och dess ljudmotor. Uppdatera till 3.04 också förresten.

Mvh Patrick

Jag har provat med det tricket minst 20 ggr, för jag vet att man först ska starta Cubasis o sen Reason, så ska densamma lägga sig i slave mode, men det har ej funkat.
Därför har jag beställt SE-versionen som nog funkar bättre misstänker jag .
Uppdatera hinner jag nog sen, mycket att utforska-mycket kul.

Jsg kör Reason i SE och det funkar ypperligt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-03 23:00

Men om du uppdaterar så skrivs ReWire-filerna på nytt och det kanske räcker med det. Om du har installerat Cubasis efter Reason 3 så funkar det nog inte, för då kan det vara äldre ReWire-bibliotek installerade nu. Du kan även köra om Reason 3-installationen. Den skriver bara om de filer som behöver ändras.

Återkommer i veckan när jag fått Cubase SE.
See Ya !

1
Bevaka tråden