Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

midiproblem, spelar ej upp alla slag

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har ytterligare en MIDI-fråga (hade en annan för några dagar sedan).
När jag kör Battery i ProTools (6.4 Windows) och skriver in trumslag på midikanalen så spelas inte dessa upp korrekt. Om jag lägger en virvel och en hi-hat på samma taktslag så spelas bara en av dessa upp. Det verkar som att jag måste ha en separat MIDI-kanal för varje typ av "slag", men det kan ju ändå inte vara meningen. Är det nån inställning jag har missat kanske?
Nån som vet vad det kan vara för fel?

Tjenare!

Nu använder jag inte Battery, men hur är det med "multitimbraliteten" i Battery? Den kanske kan ställas in?

Mvh

edit : skall ju vara polyfoni, inte multitimbral.

Tack för svaret, men jag vet inte riktigt hur du menar. Men jag ska försöka kolla upp hur du menar.

EDIT: Det kanske har att göra med mute groups förresten. Ska kolla upp det.

Det kan inte ha att göra med mute groups-funktionen, eftersom jag t ex kan slå an en cymbal i Batterymodulen (med musen) och precis efter trycka igång nåt annat ljud utan att det föregående tystnar.
Så, när jag spelar upp en programmerad MIDI-sekvens så kommer bara ett ljud åt gången. En liknande grej är att om två MIDI-punkter ligger precis efter varandra, sekventiellt, t ex en hi-hat på första fjärdedelen och en virvel på andra fjärdedelen så hörs inte virveln.
Jävla mysko. Vad ska jag göra?
Är det ingen som vet, måste ju finnas många som kör med Battery?

Ja precis, det är kanske så att den bara tillåter att en ton spelar samtidigt.

Om du har 4 rösters polyfoni så kan du spela 4 röster samtidigt, och 8 röster osv. den är kanske inställd på 1?

Mvh

Polyfoni är tyvärr inte problemet verkar det som. Det är inställt på 32. Har provat med 256 också, vilket jag tror är max. Funkar ändå inte.

1
Bevaka tråden