Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga ang. Emu E-synth

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har precis köpt en begagnad Emu E-synth racksampler och har en liten fråga om vad som kan vara installerat i maskinen. När jag startar samplern står det "128 channel card installed". Vad betyder detta? Jag har försökt att söka lite grann på nätet, men kan inte finna något svar. Tyvärr fick jag inte med någon manual. Det vore jättesnällt om någon kunde hjälpa mig.

Skulle tro att den har ett expansionskort som ger 128 röster. Om jag inte minns fel var det "bara" 64 röster som standard. Själv har jag en e64, även den utan manual. Inte undra på att man inte begriper sig på fanskapet...

Tack!! Jag hoppas att du har rätt. Det skulle vara en trevlig bonus eftersom jag har räknat med 64 röster.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-25 12:25

Skulle tro att det är själva e-synthexpansionen iofs som gör att den säger så. Men allt över 40 röster är väl ren bonus ändå?

Absolut. 64 röster är fullt tillräckligt. E-synthexpansionen säger du. Vad står det för då? Displayen säger även att "sound memory installed" "sound rom 2 installed". Är inte det själva e-synth expansionen?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-25 13:56

jojustdet, då har den ram å e-synthexp... och kanske 128 röster då! grattis

1
Bevaka tråden