Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Portabelt Pro Tools

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-14 19:06

Tjena!
Efter att ha varit extremt oaktiv med musicerandet under flera år har jag börjat fundera på att iallafall börja leka lite igen.
Tidigare satt jag med en stationär G4 och M-Box men nu har jag en MacBook Pro. Jag har varit och betalt för en en Pro Tools 7 licens, så det ska väl snart gå att fixa nånting iallafall. (men jag vet inte om jag är beredd att betala ytterligare 1500 för Reason 3. jag har 2:an redan. vad tycker ni? eller MÅSTE jag rent av köra Reason 3... nåja, det är off topic, så jag försöker komma till min egentliga fråga snarast...)

Jag vill kunna sitta och leka med musiken på andra ställen än hemma, t ex i parken eller hos en vän eller på bussen, eller på flyget eller på... ni fattar.
måste man då alltid onka med sig sin M-Box?
jag tycker att det är rätt risigt och oprtabelt i jämförelse med... t ex Logic där man bara behöver en liten usb-sticka.

finns det något sätt att maximera portabiliteten med Pro Tools?
Det borde finnas ett Pro Tools free för osX. att det inte gör det är i det närmsta skandal tycker jag...

eller vad säger ni?

http://www.m-audio.com/products/en_us/Transit-main.html

Så litet kan det bli som minst, men då är det ju pro tools m-powered och mera slantar som ska ut.

1
Bevaka tråden