Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Protools M-powered och gammalt 1010LT

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-29 12:14

Jag är lite sugen på att lära mig protools för att senare kanske skaffa ett ordentligt protools system. I replokalen har vi ett M-Audio 1010LT som vi köpte för ett par år sedan så jag undrar bara:

1. Kan man köpa endast Protools M-powered programvara eller måste man köpa det med ljudkortet?

2. Måste man köpa ljudkortet och programvaran tilsammans för att det ska fungera?

3. Vad är skillnaden mellan M-powered och LE versionerna?

4. Vad håller de medföljande pluginsen för kvalitet jämfört med Cubases / Logics inbyggda?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-29 15:24

På digidesigns hemsida står det att det är kompatibelt i alla fall. Gå in på "Compatible Hardware".

http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=35&langid=151&itemid=4901

Ok, märkligt, bäst att slänga iväg ett mail till m-audio och kolla.
edit: http://www.m-audio.com/products/en_us/Delta1010LT-main.html
där stod det visst annorlunda.

Delta 1010LT går jättebra att köra med M-powered.

1. Kan man köpa endast Protools M-powered programvara eller måste man köpa det med ljudkortet?
Ja man kan endast köpa mjukvaran, det brukar dock bli billigare om man köper HW och SW samtidigt.

2. Måste man köpa ljudkortet och programvaran tilsammans för att det ska fungera?
Nej som sagt det går bra ändå.

3. Vad är skillnaden mellan M-powered och LE versionerna?
Programmen är samma det som skiljer är att det ej finns stöd för bla Controll 24 samt DV toolkit. M-powered måste ha M-audios ljudkort och LE måste DIGIs ljudkort.

4. Vad håller de medföljande pluginsen för kvalitet jämfört med Cubases / Logics inbyggda?
Till stor del likvärdiga. Kompleterar man med Music Production Toolkit får du även bla annat ett kanon reverb! Som för övrigt är i "äkta" stereo vilket inte Space desiger är.

1
Bevaka tråden