Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reason-seminarium i morgon

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Utifall ni missat detta:

I morgon (torsdag) mellan 18-22 arrangerar tidningen Studio tillsammans med Propellerhead Software en exklusiv kväll där du träffar professionella artister, likasinnade och kan lyssna på intressanta seminarier med internationella utbildare.

Det finns nu ett fåtal platser kvar. Läs mer och anmäl er på www.studio.se/reason

/MvH Mats på Studio-red

Läste detta i senaste Studio. Tycker det är intressant.
Frågan är bara om det ger en något, än om det mera är en "kul" grej.

Men jag ska inte gå, bor inte i Stockholm...Så det är inte lönt att spekulera

Ibland finns det nackdelar med att bo i norrland......detta är ett bra exempel!:(

  • Medlem
  • 2006-11-12 00:01

Jag var där och måste säga att det var en mycket trevlig tillställning.
Nån annan från 99musik som var där?

Jag var där men tyvärr bara på de föreläsningarna som jag höll i dock. Trist att jag inte kunde se Kurt's lektion. Han verkar vara gud på Reason. Peff alltså.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-11-12 13:13

Han är snajdig, använder Reason mer som en modulär synt. Men jag tycker tyvärr hans musik och skruvningar låter rätt trista. Det är väl helt enkelt skild smak. Och: allt blir inte bra bara för att det är komplext. Men jag är imponerad av det han gör på något annat plan, mer kanske av hans "dedication".

  • Medlem
  • 2006-11-12 18:53

Jag undrar faktiskt hur du kan påstå att hans skruvningar är trista?
Får mig att undra om du överhuvudtaget tittat på några av hans ljudsignal routningar?
(T.ex. crossfadern han gjorde på seminariet). Eller läst hans bok för den delen?

Eller menar du bara på Refill fronten när du säger trista skruvningar?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-11-12 19:08

Jag har hört flera av hans låtar och ljudbilder, tycker det är imponerande på ett tekniskt plan men inte direkt på ett musikaliskt dito. Jag menar att det låter trist, inte att det är trist gjort. Och det är bara min personliga smak som tycker så - inget tvivel om att han är duktig och kunnig. Jag har hälsat på Peff på Frankfurt Musik Messe och han är nog Propellerheads mest engagerade användare. Han var stort P-head-fan redan på ReBirth-tiden. Liksom mig själv och många andra men Peff går sin egen väg och hittar lösningar som andra ofta inte tänker på. Har för mig att han t ex var tidigt ute och gjorde några av de mest populära skinsen (inkl ljud och allt) för RB-338. Så missförstå mig rätt... helt enkelt. Jag har inte läst hans bok och jag var inte på seminariet.

  • Medlem
  • 2006-11-12 20:20

Jo jag förstod det som att du menade det han sysslat med på senare år vilket främst är ljudmanipulering (Combinator Effect Configurations). Det jag försöker få fram är att många av hans grejer hänger på hur man själv använder det också. Det är ju så pass abstrakta grejer som ändå kan vara väldigt värdefulla om man vågar experimentera lite. Men om jag nu förstår dig rätt så var det ju inte direkt de grejerna du syftade på?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-11-12 21:22

Har inte alls bra koll på vad han gjort egentligen, har bildat mig en uppfattning tidigare, måste nog kolla in hans nyare grejer så jag inte bara sitter här och kastar bullskräp...

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-12 22:21

exakt vem är denne Kurt? han verkar vara en kul snubbe! har han en hemsida eller någe?

  • Medlem
  • 2006-11-12 22:24

Kurt "Peff" Kurasaki finns på www.peff.com

Instämmer i det eXode skriver! Det var en riktigt kul tillställning med bra föreläsningar. Valde att se båda i stora salen då Erik "Gadd" utveblev ;). Blev mäkta imponerad av vad Kurt Kurt Kurasaki aka. "Peff" kunde göra med Reason. Sista projektet han drog igång med samplingen av Stings Roxanne var imponerande.

Synd att man inte kunde klona sig själv så man hunit med att se flera föreläsningar. Såg ut att vara spännande saker som pågick i det andra rummen. Men vi får väl hålla tummarna för att det kan bli en uppföljare någon gång.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-11-13 14:21

outshape: vad föreläste du om?

föresten. lite annan fråga här också. vad tycker ni andra reasonanvänder om recycle ?

är det värt att köpa programmet eller skall jag backa ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-11-13 14:33

[ jag har sagt det tidigare, tycker det är så bra att det borde inkluderas i reason, kan verkligen rekommenderas ]

leere: jag föreläste om hur jag använder Reason. Mina senaste skivor är mer eller mindre helt gjorda i Reason.

Jag använder Recycle extremt mycket. Säkert mer än någon annan, hihi.
Älskar verkligen att slumpmässigt kasta om de olika bitarna och hoppas på att det blir något kul. Spelar in mina hård- och mjuksyntar och gör om dem till rex-filer. Det är ungefär så jag gör musik.

  • Medlem
  • 2006-11-13 16:28

Andreas?

  • Medlem
  • 2006-11-13 16:29

eXode: Bingo.

  • Medlem
  • 2006-11-13 16:37

Har inte varit tillräckligt aktiv här för att veta det sen tidigare, var dock på Andreas seminarium och kände igen mig i uttalandet ovan

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-11-13 16:59

Haha.

Tänker mig ett scenario med två människor som lever med varann sedan typ 3 år och så kvinnan: "Men alltså... är du [kalle] på forumet?" "Jaa... är du [lena] eller?" "Ja... " "Å fy..."

Hehe.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-11-13 20:44

outshape: jo jag har förstått att du använder reason väldigt mycket. blev rätt imponerad av din demo som följde med reason 3. även om det inte är det största projektet jag sett. men shit var rexfiler

skulle varit intressant att ha sett seminariet ur en användares prespektiv. likaså peffs seminarium...

1
Bevaka tråden