Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

plötsligt midisyncningsproblem

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-11-08 23:16

Hej

alltid när jag skall spela in min machinedrum så kan jag bara koppla in mina midisladdar, trycka på rec i kanalerna och sedan trycka play..för att kunna höra och ändra lite i trummaskinen etc. syncar skitbra och allting funkar etc.

men idag...så börjar logic jävlas big times >(

när jag trycker in rec på kanalerna och sedan play eller rec på transport så spelas det inte in något..utan jag ser att kanalen (och ljudkortet) visar att det kommer in ljud, men istället för rec i kanalerna står det punch....markerat rött...precis som vid rec? varför? vad har hänt?
jag blir helt förstörd på riktigt..det har som aldrig strulat förrän nu..och jag har provat ändra alla inställningar, men har som vanligt bara att logic skickar midi klockan (transmit midi clock) men det spelar ingen roll vad jag gör..inget annat händer....
och jag har inte ändrat någon inställning annorlunda eller något..och jag har startat om datorn..och det är samma sak (!?)
så snälla hjälp mig..vad är felet egentligen???????

  • Medlem
  • 2006-11-09 00:16

jag ändrade i audio inställningara och tog bort punch on the fly..och det försvann lite av problemen iallafall..nu går det iallafall att höra trummaskinen när kanalen har rec intryckt..men det är play på transport..men varje gång jag ska spela in så måste jag markera om kanalen jag vill spela in på..även om den redan står på rec.....inte stabilt m a o

några tips någon?

1
Bevaka tråden