Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera M3U-filer... !!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-05 21:54

Hallå!

Jag har ett litet problem i iTunes. Om jag väljer att importera en M3U-fil så lägger den sig som en Spellista vilket är ok. Dessutom så lägger låtarna till sig i Bibliotek, ok.
Men sen om jag stänger ner iTunes och startar det igen så hittar inte programmet låtarna som jag la in via M3U-filen. Både i Spellistan och i Bibliotek så kommer det upp att
'spåret kunde inte spelas eftersom att orginalfilen inte kunde hittas'

Någon som vet ifall detta är normalt? För om man väljer Lägg till mapp i biblioteket... och sen skapar en Spellista (alltså inte alls blandar in M3U-filer) så fungar det ju kanon!

tacksam för svar!

du kan dra m3u filerna in i det vänstra fältet i itunes så kommer de alltid att uppdateras

  • Medlem
  • 2004-12-26 20:15
Ursprungligen av haitek:

du kan dra m3u filerna in i det vänstra fältet i itunes så kommer de alltid att uppdateras

sjukt, men sant. Man undrar ju vad skillnaden är.

Har ingen aning om vad det kan vara, men jag vet att m3u-filer kan ställa till problem. De har en förmåga att lägga till dubletter av albumet om man lägger in själv m3u-filen. Därför bör du undvika att lägga in dessa (om du nu får dubletter...).

1
Bevaka tråden