Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 iPod till en och samma mac = problem. HJÄLP!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2004-09-10 13:10

Hallo!
Jag har två iPod kopplade till samma mac. Den ena har spellista och låtar liggandes på en extern firewire HD och den andra har bibliotek och filer liggandes i Music-mappen som vanligt på den interna hårddisken.

Problemet är nu att den som har sitt bibliotek på den interna hårddisken plötsligt betraktas som "Gäst iPod" och det går inta att flytta över filer till den (alla låtar som ligger på den är grå i iTunes).

Vad är fel? Hur fixar jag detta? Gissar att det har något med rättigheter etc att göra så att man inte ska kunna kopiera låtar hur som helst mellan iPods. Men jag har ju ärligt köpt 2 st och vill helt enkelt ha två olika bibliotek. Det är ju mina låtar i datorn! Mycket irriternade...

/Conny

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-10 16:08
Ursprungligen av Conny W:

Hallo!
Jag har två iPod kopplade till samma mac. Den ena har spellista och låtar liggandes på en extern firewire HD och den andra har bibliotek och filer liggandes i Music-mappen som vanligt på den interna hårddisken.

Problemet är nu att den som har sitt bibliotek på den interna hårddisken plötsligt betraktas som "Gäst iPod" och det går inta att flytta över filer till den (alla låtar som ligger på den är grå i iTunes).

Vad är fel? Hur fixar jag detta? Gissar att det har något med rättigheter etc att göra så att man inte ska kunna kopiera låtar hur som helst mellan iPods. Men jag har ju ärligt köpt 2 st och vill helt enkelt ha två olika bibliotek. Det är ju mina låtar i datorn! Mycket irriternade...

/Conny

Markera valet: "Hantera låtar manuellt" i iTunes så ska det väl funka...

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2004-09-10 17:23
Ursprungligen av Legolas:

Markera valet: "Hantera låtar manuellt" i iTunes så ska det väl funka...

Provar det. tack.

1
Bevaka tråden