Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fick min iPod idag.. har en fråga!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick min ubersnygga iPod mini silver idag.. Kanske den tuffaste produkt jag någonsin köpt känns det som hitills. Har inte hunnit ladda klart den än, och undrar varför inte batteri-ladd-indikatorn fylls på succesivt?

Den har laddat i 3 timmar och ikonen rör på sig, men batterikonen "fylls inte på" under tiden. Skall det va så?

Sen undrar jag en sak ang. iDock till mini. En affär precis jämte mig (kjell & company) säljer denna dockstation till mini för 299kr nu. Är det billigt? Är det lönt att skaffa den? Jag tycker de är så sparsamma med info när jag försökt läsa om den.

Mina frågor kanske anses självklara, men jag är lite noob på iPod, då jag precis lämnat det förbannat överskattade Jens of Sweden / iRiver-träsket.

  • Medlem
  • 2005-02-10 17:57
Ursprungligen av governor:

Fick min ubersnygga iPod mini silver idag.. Kanske den tuffaste produkt jag någonsin köpt känns det som hitills. Har inte hunnit ladda klart den än, och undrar varför inte batteri-ladd-indikatorn fylls på succesivt?

Den har laddat i 3 timmar och ikonen rör på sig, men batterikonen "fylls inte på" under tiden. Skall det va så?

Sen undrar jag en sak ang. iDock till mini. En affär precis jämte mig (kjell & company) säljer denna dockstation till mini för 299kr nu. Är det billigt? Är det lönt att skaffa den? Jag tycker de är så sparsamma med info när jag försökt läsa om den.

Mina frågor kanske anses självklara, men jag är lite noob på iPod, då jag precis lämnat det förbannat överskattade Jens of Sweden / iRiver-träsket.

Att "batteriladdarsymbolen" inte "fylls på" är fullt normalt! Det slutar "fyllas på" när batteriet är fulladdat.
En Dock för 299? Slå till direkt! Jag betalade 499 kr för min, tror listpriset ligger där. Så 299 är väl ett klipp då...

Ursprungligen av Dalle:

Att "batteriladdarsymbolen" inte "fylls på" är fullt normalt! Det slutar "fyllas på" när batteriet är fulladdat.
En Dock för 299? Slå till direkt! Jag betalade 499 kr för min, tror listpriset ligger där. Så 299 är väl ett klipp då...

Jo! hoppas bara det är apples egna, och ingen sunkig 3e partstillverkad.

Ursprungligen av governor:

Jo! hoppas bara det är apples egna, och ingen sunkig 3e partstillverkad.

Jag kollade på en sån från Kjell & Co på nätet idag och man ser ju att den är 3epartstillverkad. Dock behöver det inte vara någon dålig kvalité för det. Har du köpt någon än och provat? Håller den måttet?

Måste bara kommentera Governors visningsbild....hur bra e inte the Office!!! Så sjukt roligt!!

Välkommen som Ipod ägare oxå förresten....

  • Medlem
  • 2005-03-06 15:54
Ursprungligen av governor:

Jo! hoppas bara det är apples egna, och ingen sunkig 3e partstillverkad.

Risken är nog stor att du blir besviken, tror stark att det är en sk "kopia". Liknar de jag sett på nätet och bla ebay. Samma storlek för såväl regular som mini ipod. Kan ju vara bra för den skull. Kan ju ha fel förståss men jag tror inte det. 200pix är ju inte att förakta

Jämför:

och

iDocken på Kjell & Kompany fungerar finfint, köpte en idag, hittils har jag bara positiva saker att säga om den. Man får med en FireWire kabel och en usb för anslutning, smidigt!

Ifall du är undrar hur iPodens batteri ska skötas. Så står det mesta på apples hemsida.

Tar iPod batteriet skada om man laddar det när det inte är helt urladdat?

Ursprungligen av governor:

Tar iPod batteriet skada om man laddar det när det inte är helt urladdat?

Ingen som vet?

  • Medlem
  • 2005-02-11 15:11
Ursprungligen av governor:

Ingen som vet?

Nej, det tar inte skada. Det klarar av det fint. Om du vill veta mera om batterier och så så kan du använda sök funktionen här ovanför. Finns massor av diskussioner kring just batteriet.

1
Bevaka tråden