Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En fjärdedel av klickhjulet svarar inte

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått ett problem nu med min iPod 4G 20GB. Klickhjulet svarar inte i nedre högra fjärdedelen. Har någon annan haft liknande problem? Är det bara reparation som gäller? Hur lång tid tar en reparation (har gravyr, vilket borde öka tiden, eller)?

Kan jag gå till mitt närmsta Apple Service Center och se till att de dokumenterar felet så att den inte skickas iväg, och sedan kommer tillbaka tillsammans med en räkning för att de inte hittat något fel?

Bör jag kanske vänta tills min garanti börjar gå ut? Är väl augusti eller så som det händer.

Hur mycket förlängd blir garantin av en garantireparation?

  • Medlem
  • 2005-02-18 14:52

garantin blir inte förlängd för att du skickar in din ipod, den gäller från inköpsdatumet och ett år framåt.

och apple service kan du inte gå till för dom kan inget om ipod, dom säger bara att du ska gå in på apples hemsida och kolla. alla ipods har webb support, så man måste skicka iväg dom till holland.

jag vet inte hur lång tid det tar, min är iväg nu och det har den varit i 14 dagar(jag har gravyr på min oxå, vet inte om det gör att det tar längre tid)

Jag ser inte varför en iPod med gravyr borde ta längre tid att reparera.

Min tjejs kompis tappade min iPod i golvet, den visade en konstig reaktion just då men nu undrar jag som DrRotmos
Hur mycket förlängd blir garantin av en garantireparation?
och blir den ens det? eller är det bara på just den delen Apple har reparerat?

Jag har också svårt att se varför det skulle ta längre tid för att den har gravyr så länge Apple inte får för sig att det skulle vara roligt att skicka dig en helt ny.

De lär ju ha garanti på reparationen, har för mig de till och med är tvingade till det enligt lag.

Byter de förresten batteriet i iPoden när man skickar in den på reparation?

Ursprungligen av minipod:

Jag ser inte varför en iPod med gravyr borde ta längre tid att reparera.

Min tjejs kompis tappade min iPod i golvet, den visade en konstig reaktion just då men nu undrar jag som DrRotmos
Hur mycket förlängd blir garantin av en garantireparation?
och blir den ens det? eller är det bara på just den delen Apple har reparerat?

Det går faktiskt inte under garantin om man själv vållar skadan, genom att exempelvis tappa enheten i golvet.

Ursprungligen av DrRotmos:

Det går faktiskt inte under garantin om man själv vållar skadan, genom att exempelvis tappa enheten i golvet.

men man vållar väl ingen skada själv sålänge man har garanti, eller?

Byter de alltid batteri på garantireparationer förresten?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-20 12:35
Ursprungligen av DrRotmos:

Byter de alltid batteri på garantireparationer förresten?

OM det är slut eller riktigt lite kraft kvar

//C

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-19 20:21

nej, där gäller det väl att ha hemförsäkring med drulle

1
Bevaka tråden