Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betalning

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-02 18:00

Har precis beställt en ipod mini.....kommer räkningen först eller samtidigt som ipoden? hur lång tid tar det för räkningen att komma? mvH Jagge

det tog ca tre veckor innan jag fick min räkning, efter att jag fått podden

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-03-02 18:54

Jag angav mitt VISA-kortsnummer och jag har ett reserverat belopp på kontot. Slipper jag faktura?

Ursprungligen av Aelrik:

Jag angav mitt VISA-kortsnummer och jag har ett reserverat belopp på kontot. Slipper jag faktura?

Ja, det tror jag nog eftersom det är kruxet med att betala med kort, men ett kvitto får du säkert.

Hur är det om man betalar med bankgiro? betalade in pengar i måndags till kontot och har fortfarande inte fått någon bekräftelse... bankgiro kan väl inte vara såååå slött?

  • Medlem
  • 2005-03-02 19:25
Ursprungligen av Homerjs:

Hur är det om man betalar med bankgiro? betalade in pengar i måndags till kontot och har fortfarande inte fått någon bekräftelse... bankgiro kan väl inte vara såååå slött?

Enligt uppgifter från Apple så kan bankgirobetalning ta från tre till fem dagar eftersom det rör sig om en internationell pengaöverföring, från en svensk bank till en annan. Kan man så BÖR man betala med kort om man vill ha sin ipod relativt fort.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-02 23:36
Ursprungligen av Homerjs:

Hur är det om man betalar med bankgiro? betalade in pengar i måndags till kontot och har fortfarande inte fått någon bekräftelse... bankgiro kan väl inte vara såååå slött?

en inrikes bankgiroöverföring (iaf med handelsbanken) går ju på upp till 2 dagar, eller ännu mer än så, beroende på när på dagen man gör transaktionen.
visste faktiskt inte att man kunde göra internationella bankgiroöverföringar. det var en trevlig överföring :>
men, som sagt, du kan nog få vänta ett antal mer dagar än bara två, eftersom det rör sig om internationellt.

Ursprungligen av erik:

en inrikes bankgiroöverföring (iaf med handelsbanken) går ju på upp till 2 dagar, eller ännu mer än så, beroende på när på dagen man gör transaktionen.
visste faktiskt inte att man kunde göra internationella bankgiroöverföringar. det var en trevlig överföring :>
men, som sagt, du kan nog få vänta ett antal mer dagar än bara två, eftersom det rör sig om internationellt.

Surt... vill ha den nuuuuu

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-03-02 23:06

Jag såg nu att det reserverade beloppet nu var tillbaka på kontot. Jag antar att de reserverar pengarna så de vet att man kan betala innan de skickar varan.

  • Medlem
  • 2005-03-03 13:00

Vi gjorde en bankgirobetalning i fredags kväll, vilket i praktiken säkert innebär måndag. Än idag så står det atty ordern är under "Under Review". Förväntar mig inte att det skall vara under behandling förrän i morgon. Så dåligt är det med denna betalningsform. Det sämsta tänkbara. Går ju snabbare att ta tåget/bilen ner till Holland (eller vart det nu är) och hämta en ipod och sedan åka hem igen än att betala med bankgiro. Tacka vet jag kortbetalning!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-03 15:37
Ursprungligen av JvD:

Vi gjorde en bankgirobetalning i fredags kväll, vilket i praktiken säkert innebär måndag. Än idag så står det atty ordern är under "Under Review". Förväntar mig inte att det skall vara under behandling förrän i morgon. Så dåligt är det med denna betalningsform. Det sämsta tänkbara. Går ju snabbare att ta tåget/bilen ner till Holland (eller vart det nu är) och hämta en ipod och sedan åka hem igen än att betala med bankgiro. Tacka vet jag kortbetalning!

avbeställ och beställ med kort då
eller gå till affären och köp.

  • Medlem
  • 2005-03-08 12:12

Beställde min mini i torsdagsvalde bankgiro som betalning. I lördags läste jag igenom bekräftelse mailet som jag fick direkt efter beställningen och såg att i mailet fanns ju bankgironr. Så jag betalade helt sonika men nu börjar jag undra. Gjorde jag rätt? Har apple fått mina pengar och håller dom nu på att packa minin? Eller skulle jag ha väntat tills det kom en faktura? Borde jag vid det här laget inte fått iaf ett mail från apple med en bekräftelse att dom mottagit min pengar? På beställningsstatus står det fortfarande "under Review".

Dom skickade min mini + usbladdare igår från holland. De skickades i olika paket. Idag kom TNT bilen och gav mig usbladdaren, men inte ipoden... kan det vara så att den kommer senare i och med att det skickades i olika paket?

  • Medlem
  • 2005-03-08 14:08

Homerjs, jag betalade via bankgiro förra måndagen och enligt banken skulle betalning ske den 1 mars. Sedan drödje det till igår för att min order skulle övergå från status "under review" till "open". Hur länge var din "open" innan den skickades och fick ny status?
Skulle behöva spelaren innan helgen eftersom det är en födelsedagspresent.

Ursprungligen av JvD:

Homerjs, jag betalade via bankgiro förra måndagen och enligt banken skulle betalning ske den 1 mars. Sedan drödje det till igår för att min order skulle övergå från status "under review" till "open". Hur länge var din "open" innan den skickades och fick ny status?
Skulle behöva spelaren innan helgen eftersom det är en födelsedagspresent.

Min var "open" i två dagar tror jag... torsdagen och fredagen. I måndags skickades den direkt på morgonen.

1
Bevaka tråden