Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod photo 60gb - 2 veckors leveranstid!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Suck!

Jag beställde en iPod photo 60gb i fredags (den 4:e alltså). Jag hade en liten förhoppning om att den skulle kunna skickas innan helgen eftersom jag beställde den på morgonen, men icke. Så nu efter helgen var jag ju helt säker på att den skulle skickas, eftersom det stod senast den 7:e. Var in kanske 5-6 gånger under gårdagen för att titta om den skickats men det stod fortfarande "Status: open"

Fick tillsist ett mail från Apple (sent på kvällen) där det står

Citat:

Efterfrågan på den produkt du beställt har varit högre än väntat. Vi kommer att
leverera så fort det bara är möjligt, men vi kommer tyvärr inte att kunna möta det
uppskattade leveransdatum som vi gav dig tidigare. Vi uppskattar nu att vi kommer
att skicka din beställning den 14:e Mars 2005.

Buuu! Är den verkligen så populär? Det här är så jäkla typiskt för mig. Jag kan acceptera att det tar lång tid om man beställer från t.ex. eBay (tog exempelvis 2 månader att få en ipod mini genom eBay för mig) men att det ska ta 1,5 vecka innan Apple ens skickar ivägen iPoden då det står "Levereas inom 24h" ja det är ju bara sånt som kan hända mig.
BUU!!!

(Ville bara gnälla av mig lite)

Ursprungligen av oskarrr:

Suck!

Jag beställde en iPod photo 60gb i fredags (den 4:e alltså). Jag hade en liten förhoppning om att den skulle kunna skickas innan helgen eftersom jag beställde den på morgonen, men icke. Så nu efter helgen var jag ju helt säker på att den skulle skickas, eftersom det stod senast den 7:e. Var in kanske 5-6 gånger under gårdagen för att titta om den skickats men det stod fortfarande "Status: open"

Fick tillsist ett mail från Apple (sent på kvällen) där det står

Buuu! Är den verkligen så populär? Det här är så jäkla typiskt för mig. Jag kan acceptera att det tar lång tid om man beställer från t.ex. eBay (tog exempelvis 2 månader att få en ipod mini genom eBay för mig) men att det ska ta 1,5 vecka innan Apple ens skickar ivägen iPoden då det står "Levereas inom 24h" ja det är ju bara sånt som kan hända mig.
BUU!!!

(Ville bara gnälla av mig lite)

Shit va trist!! Sitter själv o oxå vänta på min Ipod 60Gb Photo. som jag beställde igår från Apple här nere i Australien.....kollade precis o då stod det att den skickats!!

Bara å hoppas på att den kommer fram oxå!? Verkar dock som att Apple har samma levereansproblem annars i Australien oxå. Försökte köpa min från ett Apple Centre igår, men de hade ingen aning kring när d skulle kunna börja sälja eller få leverans?!

Får trösta mig me att den bara kostar 3200 kr här nere......

Ursprungligen av Fiction:

Shit va trist!! Sitter själv o oxå vänta på min Ipod 60Gb Photo. som jag beställde igår från Apple här nere i Australien.....kollade precis o då stod det att den skickats!!

Bara å hoppas på att den kommer fram oxå!? Verkar dock som att Apple har samma levereansproblem annars i Australien oxå. Försökte köpa min från ett Apple Centre igår, men de hade ingen aning kring när d skulle kunna börja sälja eller få leverans?!

Får trösta mig me att den bara kostar 3200 kr här nere......

Skulle ha varit i Australien alltså!

Ursprungligen av oskarrr:

Skulle ha varit i Australien alltså!

Ja d e klart en lösning....

  • Medlem
  • 2005-03-09 07:10

Jag beställde min photo samma dag som priserna droppade och jag fick den 6 dagar senare med gravering...
iafs var jag typ tooooooooksnabb för det var sakärt bara jag som visste om det där med priserna, av ren tur förstås. Gick in för att beställa en ipod 40gb 4th gen som inte fanns kvar så jag beställde en photo 60gb för samma pris istället.
bara för att retas lite med dig kan jag ju säga att jag inte ens går på toa utan min ipod nu

/Puff **

Gaaah! Varför ska det alltid bli såhär?!

Nu har de skickat min ipod och nu när jag kollade statusen så står det:
Activity Location Date / Time (GMT)
Arrive Terminal OREBRO, OR, SE 11 Mar 2005 06:28

Tendered for Delivery OREBRO, OR, SE 11 Mar 2005 06:33

Den ska till mig i Sundsvall så det vore ju inte helt konstigt om den kom hit idag under dagen. Men hur kan jag veta vilket bolag som ska leverera den? Någon som vet hur jag kan gå tillväga för att eventuellt skynda på processen lite? Åker nämligen bort imorgon så får jag den inte idag tar det över en vecka tills jag kan ta emot den

Jag hittade fraktbolaget. det är TNT. Antar att de är dom som kör alla Apple-beställningarna. Men självaklrt kommer den inte på måndag och då är ju inte jag hemma så jag får snällt vänta tills måndagen efter. SUCK!

1
Bevaka tråden