Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Registrering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-02 11:06

En dum fråga kanske, som ev. redan har diskuterats på forumet, men....
När jag skall registrera mig som kund och användare av itunes music store så funkar det ej att ange en email adress.
När jag skall skriva @ så funkar det ej. Trycker Alt Gr + @, men icke. Det som händer är att ljudet stängs av eller sätts på.
Har testat på tre olika datorer med samma resultat.
Kanske en enkel inställningssak, men jag löser det inte.

Tacksam för svar.

SG

Kopiera

Ursprungligen av essge:

En dum fråga kanske, som ev. redan har diskuterats på forumet, men....
När jag skall registrera mig som kund och användare av itunes music store så funkar det ej att ange en email adress.
När jag skall skriva @ så funkar det ej. Trycker Alt Gr + @, men icke. Det som händer är att ljudet stängs av eller sätts på.
Har testat på tre olika datorer med samma resultat.
Kanske en enkel inställningssak, men jag löser det inte.

Tacksam för svar.

SG

Låter skumt, men testa kopiera ett @ från ett annat program och klistra in det, du kunde ju uppenbarligen skriva det i inlägget här!

  • Medlem
  • 2005-08-02 15:40

Tack......

....för tipset, skall testa när jag kommer hem. Har ej itunes på jobbet. (win 98).
Jo, i övrigt funkar det att skriva @.

Jag var också med om att det var omöjligt att skriva @ när jag skulle registrera mig hos iTMS. Och även andra program har detta fenomen. Jag skulle gissa att de programmen är gjorda för ett annat tangentbord och att det är därför det blir mystiskt? Bara en gissning. Men detta löses i alla fall enkelt genom att, som rioh00 sa, kopiera ett @ från ett annat program.

  • Medlem
  • 2005-08-03 10:44

Installerade itunes från skivan som var med min ipod. Troligen nåt knas, för när jag laddade hem en uppdaterad version så funkade det smärtfritt.
Tack ändå för svaren.

SG

Gjorde samma sak, alltså kopierade in ett @...

1
Bevaka tråden