Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Onsdagspub!

Tråden skapades och har fått 87 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Var där 18.45, väntade till strax efter 19.00. Vad hände? Missade jag er eller kom ingen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-26 23:13

Osis! Jag var där 19.10, Per några minuter innan! Ola något senare. Däm! Ibland missar man varandra. Ring mig på mobilen nästa vecka! Vad sägs om att ses på Stora vikingen nästa vecka? Pizza och billig starkbärs?

Jag såg meddelandet lite sent (har inte fattat riktigt hur nya dagens aktiva fungerar) och hann varker skriva något eller komma före sju. Sorry! Nästa gång!

/Ola

Typiskt, med tanke på att jag kom en kvart för sent så väntade jag till över 30 minuter över bestämmd tid. Trodde inte att någon skulle dyka upp efter det.

Jag är med på pizza och bärs nästa vecka.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2003-03-31 14:24

Jag var där.

Var i Stockholm på semester under förra veckan och lyckades få reda på att det skulle bli pub. Efter att ha hittat en karta utanför Scandic Malmen trampade jag på i för mig okända kvarter och äntrade B A prick 18.30.
Jag kände inte igen ngn. Beställde en öl, läste Aftonbladets sportbilaga, drack upp ölen och gick därifrån 18.50. Var inte så jävla positiv direkt men nu kan man ju skratta åt det.

Det var inte mycket som gick som det skulle den kvällen.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2003-04-02 01:07

Men min "Old speckeld hen" smakade bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-15 17:01

Ny onsdagspub nu på onsdag! Vad sägs om pizza och pilsner den här gången? Vi ses på Lilla Vikingen, förslagsvis, på Hornsgatan kl 19.00. Meddela mig via mejl eller telefon (se min profil).

Kan tyvärr inte denna onsdag.

Jag kan!

/Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-16 02:48

Veggopizza på Lilla Vikingen då, eller har du något annat förslag? Är Vikingen för sunkig?

sorry dudes...måste tyvärr stå över den här gången...

Inte riktigt frisk...får ligga hemma istället och tycka synd om mig själv (tur att man skaffade sig en Xbox i helgen).

Men va sjutton, det kommer fler tillfällen..

Ha så kul!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-16 14:07

Synd! Är det någon mer som känner för pizza och bira?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-16 18:34

Sista utropet! Jag och Ola ska testa Vikingens pizzor kl 19.00. Om det är fler som vill hänka så vore det kul!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-17 00:18

Vikingen har riktigt smaskiga pizzor kan jag meddela. Pizza plus starkbärs på flaska 106 kr, inte illa. Gick sedan till en bar som heter Lemon. Kollade in Olas maffiga Yamaha DragStar, en fin hoj verkligen. Stor bred sadel, bred tank och mycket brum-brum i burken.

Denna vecka kan jag tänka mig en liten träff. Någon som har lust med en drink nånstans på söder en tidig onsdagskväll?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-06 14:18

Onsdag kan inte jag, åtminstone inte före 18.00. Däremot på torsdag eller i början av nästa vecka.

Gärna! För mig passar både onsdag och torsdag.

/Ola

Torsdag 17.30 på Vikingen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-06 15:58

Det låter bra. De har bra pizzor och smaskig öl.

Ok för torsdag 17.30, men finns det inga andra pizzerior i området? Gillade inte smaken på min vegetariska pizza (smakade fisk).

/Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-06 22:17

Ja, de var deras nya pizza med vegetarisk fisk!

Hitt' på nåt! Jag käkar vad som helst* inom rimliga gränser.

* Dock inte sniglar i Zingo, pulvriserad aphjärna, rökta noshörningsöron eller kokta kameltrampdynor.

Fish n´chips på Black & Brown in?
Räkmacka på Lilla Maria?
Friterad kyckling på Ming Palace?
Nåt annat gott på Ringboms?
Söderstopet har hyfsad lunch, de kanske lagar käk på kvällen med?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-05-06 22:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
* Dock inte sniglar i Zingo, pulvriserad aphjärna, rökta noshörningsöron eller kokta kameltrampdynor.

Fanken vad du är kinkig Mondo...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-06 23:04
Citat:

Fish n´chips på Black & Brown in?
Räkmacka på Lilla Maria?
Friterad kyckling på Ming Palace?
Nåt annat gott på Ringboms?
Söderstopet har hyfsad lunch, de kanske lagar käk på kvällen med?

Nej, alltså Ola är ju veggo så kineskrog funkar inte. De har tydligen kycklingbuljong även i vegetariska rätter.

Vi får testa något nytt ställe. Vad är Ringboms? Går det att äta?

Jag har slut på idéer just nu. Hermans då? Är det OK?

Tack för att du tänker på mig Mondo, men jag ser hellre att flera kommer än att jag får något att äta som passar mig. Pubmat eller efterrätter duger gott! Så oroa er inte för att jag är vegetarian.

Det finns säkert något veggo-alternativ på Ringboms (har för mig jag kollat någon gång).

Tre tunnor kanske?

Sedan är jag förstås väldigt förtjust i Hermans på Fjällgatan, bra utsikt, uteservering mittemot Gröna Lund, kanongod vegetarisk buffe. Kostar 90:- på kvällen tror jag. De har starköl också. De tar dock inte kort, kan vara bra att veta. Sedan kan man ju promenera ner till tex Eken för en några fler öl.

Ligger det inte några bra ställen på Folkungatan också?

/Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-07 00:14

Hermans låter väl ypperligt. Ta med kameran!

Veggo är inte riktigt min grej... Vad sägs om detta? Lagom nära jobbet också...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-07 00:59

Usch, det är det där fyllostället nere vid Högalidskyrkan! :eek:

Rimini blir väl bra!

/Ola

Bevaka tråden