Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mpeg 4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Först å främst kommer jag få svaret att jag ska kolla i sökfunktionen innan jag ställer en så dum fråga som jag kommer att ställa. Men det har jag gjort utan att bli mycket klokare.

Så nu över till min fråga. Är MPEG4 detsamma som AAC?
Om så är fallet är det bättre att ladda ner MPEG4 i 192 kb än MP3 i 320 kb eller ska jag ladde ner skivorna i MPEG 320 istället .

Trist

att man inte fått svar ännu. Har googlat runt utan resultat då man bara hamnar på en massa engelskspråkiga sajter med tekniska specifikationer på Engelska. Jag har aldrig varit någon större stjärna på Engelska.

Men återigen till frågan är MPEG4 och AAC samma sak. Den uppfattningen har jag fått då jag läste just en engelsspråkig sajt om olika filformat.

  • Medlem
  • 2005-11-10 11:23

Mpeg-4 är en codec för vidofiler.

MP3 och AAC är ljudfiler.

Ska du välja mellan MP3 och AAC så är AAC överlägset. Mycket bättre ljud på lägre bitrate.

Ursprungligen av FIIZ:

Mpeg-4 är en codec för vidofiler.

MP3 och AAC är ljudfiler.

Ska du välja mellan MP3 och AAC så är AAC överlägset. Mycket bättre ljud på lägre bitrate.

Nu har jag hittat svaret själv. AAC är en codec för Mpeg4 istället för tärtom. Så nu kan jag ladda ner 192 kb Mpeg 4 istället för 320 kb mp3 vilket gör halva priset.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-16 22:28

Sedär! Bra att du delade med dig av svaret!

1
Bevaka tråden