Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs keynote som podcast?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-12 09:52

Hej,

hinner ju aldrig titta på keynoten från Macword men på tunnelbanan skulle det funka, så frågan är om keynoten finns som podcast att ladda ner någonstans?

/Mala

Ursprungligen av mala:

Hej,

hinner ju aldrig titta på keynoten från Macword men på tunnelbanan skulle det funka, så frågan är om keynoten finns som podcast att ladda ner någonstans?

/Mala

Som ljud eller bildcast?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-01-12 11:06

Jag vill ha en Videocast på Keynoten!

Ni kan väl ladda ner den och sedan formattera den till iPod-format?

  • Medlem
  • 2006-01-12 21:32
Ursprungligen av mala:

Hej,

hinner ju aldrig titta på keynoten från Macword men på tunnelbanan skulle det funka, så frågan är om keynoten finns som podcast att ladda ner någonstans?

/Mala

Keynote?

ps. har varit borta från ipod.se ett tag känner jag nu...:eek:

Ursprungligen av Hampe:

Keynote?

ps. har varit borta från ipod.se ett tag känner jag nu...:eek:

Du har nog varit borta från Apple överhuvudtaget.
Kortfattat - i Tisdags hölls MacWorld Expo i San Francisco där nya godheter presenterades från Apple. Innefattade mest nya mjukvaror till mac samt nya Macar med intel-proccesorer.

För mer info - 99mac.se
Vill ni se hela Keynoten, Klicka här.(kräver QT).

Till Ree_Tab & mala
- Använder mig inte av iPod G5, men att göra som "ztaafen" säger kan säkerligen fungera.

  • Medlem
  • 2006-01-13 16:04
Ursprungligen av daniels:

Du har nog varit borta från Apple överhuvudtaget.
Kortfattat - i Tisdags hölls MacWorld Expo i San Francisco där nya godheter presenterades från Apple. Innefattade mest nya mjukvaror till mac samt nya Macar med intel-proccesorer.

För mer info - 99mac.se
Vill ni se hela Keynoten, Klicka här.(kräver QT).

Till Ree_Tab & mala
- Använder mig inte av iPod G5, men att göra som "ztaafen" säger kan säkerligen fungera.

Nähä, du... så långt från Apple har jag inte varit. Följde själv nyhetsbevakningen "live" på macrumors.com . Det var nog mest begreppet "keynote" som förbryllade mig...:rolleyes:

Ursprungligen av daniels:

Vill ni se hela Keynoten, Klicka här.(kräver QT).

Jag får inget ljud i den där filmen.

Edit: Glöm det fick det att funka.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-01-13 09:13

Ztaafen vet nog inte att det bara är en ström man kan se, när man laddar hem filen är det alltså bara en "genväg" till den riktiga filmen.

Någon som vet ett bra program som man kan spara Quicktime-strömmar med? Sedan kan jag fixa en videocast.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Ztaafen vet nog inte att det bara är en ström man kan se, när man laddar hem filen är det alltså bara en "genväg" till den riktiga filmen.

Någon som vet ett bra program som man kan spara Quicktime-strömmar med? Sedan kan jag fixa en videocast.

Gå in på den här adressen (http://macworld.apple.com.edgesuite.net/mw/index.html), välj "Watch the Keynote address". Sen när Quicktime har öppnat kan du klicka på "Arkiv" och sen välja "Spara".

Ursprungligen av Ree_Tab:

Ztaafen vet nog inte att det bara är en ström man kan se, när man laddar hem filen är det alltså bara en "genväg" till den riktiga filmen.
Någon som vet ett bra program som man kan spara Quicktime-strömmar med? Sedan kan jag fixa en videocast.

Jo, de e sant.
Det är ju bara en ström som sagt. Jag tänkte mer på ifall den fanns att tanka hem ifrån andra sajter/program (PB, DC) från nätet exempelvis.

Ifall du använder quicktime Pro skall det gå att spara hela strömmen till hårddisken.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-01-14 18:37

Kan ingen kolla upp fakta innan man ger "tips"?

Inte undra på att en del nybörjare måste ställa sina frågor flera gånger. De som kan svarar inte, och de som inte kan, svarar ändå.

Jag är långt ifrån nybörjare på Mac och kan ändå inte hitta stället där man sparar en hel ström till hårddisken med Quicktime.

Varken genom:
"Sen när Quicktime har öppnat kan du klicka på "Arkiv" och sen välja "Spara"." som ztaafen säger

eller som daniels tror:
"Ifall du använder quicktime Pro skall det gå att spara hela strömmen till hårddisken."

Titta på bilden så ser ni vad som händer om man väljer Spara Som för filen i Quicktime. Väljer man att exportera så kan man inte få med något ljud.

Ok.
Självklart har jag försökt sen tidigare i andra sammahang att spara ("spara som") filmer utan resultat.
Som du ser själv på bilden så har jag inte den möjligheten somRee_Tab nämner.
Men om det funkar utan Pro-versionen så är de galant. Då är trådskaparens problem löst väl?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-01-14 19:07

Jag har Pro, och kunde därmed välja Spara Som. Men ändå kan man inte ladda hem hela filmen, utan det blir bara en lite genväg på 4KB till den riktiga filmen.

Som jag har skrivit tidigare så kanske någon vet ett program som man kan spara Quicktime-strömmar med, eller om någon kanske hittar länken till originalfilmen?

Ursprungligen av Ree_Tab:

..., eller om någon kanske hittar länken till originalfilmen?

Vilken är originalfilmen?
Den som är så original som det kan bli är väl den från Apple events?

Angående Quicktime.
eftersom jag inte använder Pro visste jag heller inte hur mycket av en film du kunde spara, det jag ville säga var att funktionen "spara fil" är låst så länge du inte använder Pro.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-01-15 18:21

Den filmen de länkar till är bara en genväg till "originalfilmen".

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-01-16 16:53

Här kan ni hitta Keynoten (laddas hem med hjälp av Bittorrent):

http://www.demonoid.com/torrents/details/258080/

  • Medlem
  • 2006-01-17 13:41

Vi hamnade nog lite off-topic här tror jag....
Trodde i min enfald att Apple själva skulle lägga upp den som en videocast i tex íTunes Music Store eller likanande.

/Mala

Ursprungligen av mala:

Vi hamnade nog lite off-topic här tror jag....
Trodde i min enfald att Apple själva skulle lägga upp den som en videocast i tex íTunes Music Store eller likanande.

/Mala

Njae, kan inte hålla med om att ämnet gick utanför topicen.
Verkar som att det inte finns någon videocast än så länge, men håll macTv Videocast uppdaterad så kanske dom släpper det.

Istället började tråden handla om andra sätt att kolla på keynoten än just videocast.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-01-17 14:36

Hade bara någon hittat filmen att laddda hem helt, så hade jag kunnat fixa en Videocast. Det var det disskussionen handlade om. Men nu blev det tillslut en Torrentfil istället

1
Bevaka tråden