Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad lyssnar du på för musik? Rösta!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-20 23:04

Jag tänkte att det kunde vara lite roligt att veta vad ni iPod användare lyssnar på för musik. (även icke ipodanvändare kan rösta)
Själv lyssnar jag mest på Metal, Power Metal, Gothic Metal, Heavy Metal (men även lite Reggae).
Så rösta på nu!

Var är den alternativa stilen?! Och exakt vilken punk menar du?

  • Medlem
  • 2006-01-21 00:56
Ursprungligen av oscarj:

Var är den alternativa stilen?! Och exakt vilken punk menar du?

Är inte så insatt i punk, vet i stort sett bara att det finns något som heter så . Green day är väl punk?

  • Medlem
  • 2006-01-21 01:57

Punkrock.

Ursprungligen av Muppo:

Är inte så insatt i punk, vet i stort sett bara att det finns något som heter så . Green day är väl punk?

Green day är inte punk. Det är pop/rock. Och INGET ANNAT.
Det som ska klassas som punk är den äldre från 70- och 80talet, och den nya "punken" heter faktiskt rock/emo/alternative

Metal, Heya Metal, Hårdrock, Klassisk rock, Hårdrock, Progg, Gothic rock, Gothic Metal, Goth, ja, ni fattar.

Själv lyssnar jag endast på ROCK, dvs U2!

  • Medlem
  • 2006-01-21 14:02

U2 är bra.
Kom igen nu rösta, runt 70 pers har läst tråden men bara 16 har röstat. om inget av de alternativen som finns är din favoritmusik så rösta på det du helst skulle lyssna på.(slarvade lite när jag skapade omröstningen, har glömt lite genres)

  • Medlem
  • 2006-01-22 20:32

Pop/Rock här. I bland lite Techno/Trance/Dance eller vad det nu kallas också.

Hard as a ROCK, let there be ROCK. ACDC. Iron Maiden. Fear of the dark, live, ROCK in Rio.

Santana, dire straits

pop/rock jag oxå

Pop/rock här med.
Mest Green Day.

  • Medlem
  • 2006-01-23 23:28

Valde rock, men hade lika väl kunnat rösta en gång på alla förutom dansband.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2006-01-25 16:01

Ehrm.. Body/Ebm

jag skulle vilja påstå att Green Day spelar vad jag brukar kallat "dansbandspunk". jag ser för att vara ärlig ingen rock eller punk i deras musikstil (inget ont om bandet jag har samtliga plattor + bootlegs). det är för mycket trall och gullegull i deras alster.

Röstade Rock, men skulle vilja rösta Alternative/Övrigt...

Ursprungligen av mr_hoas:

jag skulle vilja påstå att Green Day spelar vad jag brukar kallat "dansbandspunk". jag ser för att vara ärlig ingen rock eller punk i deras musikstil (inget ont om bandet jag har samtliga plattor + bootlegs). det är för mycket trall och gullegull i deras alster.

Sant, men dem klassas dock som pop / rock.
Det var ett program på nån kanal (tror det var E!), där diskutterade dem om gårdagens punk, ramones, och om dagens punk GREENDAY. Detta fick dem sota för!

  • Medlem
  • 2006-02-02 22:27

Reggae och World Music

U2 är inte rock!
Det är Delaypop!

Rock. Och grunge, som inte fanns med.

  • Medlem
  • 2006-02-24 20:59

VIll inte verka petig och dryg, men ska vi vara helt korrekta så är det olika musikstilar eller musikgenre frågan borde handla om.
Om nån frågar mig vilken musik jag gillar, skulle jag svara - Glad musik, eller gammal musik...

/r

1
Bevaka tråden