Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilstereo med USB-connection - iPod?!?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har en aning om det går att spela iPod i de bilstereos som nu kommer med en USB-ingång?
Jag menar, andra MP3-spelare fungerar ju aningen anorlunda vad gäller informationen genom USBn.
Någon som har en aning...

Har sett en tråd om det här på forumet, så sök på det.

Min vän kör sin Nano rakt in i en bilstereo med USB. Funkar klockrent!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-24 21:28
Ursprungligen av Pantern:

Min vän kör sin Nano rakt in i en bilstereo med USB. Funkar klockrent!

Då har han antingen direktstöd för iPod i bilstereon (inte troligt) eller också lägger han låtarna som rena filer på iPoden, alltså inte via iTunes.

Ursprungligen av Spyder:

Då har han antingen direktstöd för iPod i bilstereon (inte troligt) eller också lägger han låtarna som rena filer på iPoden, alltså inte via iTunes.

Kollar upp vad han har för stereo och hur han gör. Har ju sett det själv så

EDIT:
Denna har han .En soundmax från Clasohlson. Han bara kopplar in den precis som den är från Itunes. Inget krångel alltså. Han kan ställa in stereon på Random så slumpar den låtar från Nanon tex.

http://www.clasohlson.se/default.asp?COSID=25265C0383D94519A799EE09590D38CF161266&CatPath=Eq0q112q116q678q675&SelectedWAG=18160&IsCampaign=N&Entry=Y&NoCache=1%2F24%2F2006+9%3A31%3A45+PM

Ursprungligen av Pantern:

Kollar upp vad han har för stereo och hur han gör. Har ju sett det själv så

EDIT:
Denna har han .En soundmax från Clasohlson. Han bara kopplar in den precis som den är från Itunes. Inget krångel alltså.

http://www.clasohlson.se/default.asp?COSID=25265C0383D94519A799EE09590D38CF161266&CatPath=Eq0q112q116q678q675&SelectedWAG=18160&IsCampaign=N&Entry=Y&NoCache=1%2F24%2F2006+9%3A31%3A45+PM

Och den går att "mata ut" så man slipper hängningar av iPoden etc?

Ursprungligen av The Plague:

Och den går att "mata ut" så man slipper hängningar av iPoden etc?

Man stänger bara av stereon. Då blir det som säker utmatning. Inga problem.

Personligen tycker jag att hanteringen är avsevärt mycket enklare med enkel 3.5mm stereo ingång, så att man manövrerar med iPoden. Jobbigt med 4GB musik på en liten 1-rads skärm.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-25 08:14
Ursprungligen av Pantern:

Kollar upp vad han har för stereo och hur han gör. Har ju sett det själv så

EDIT:
Denna har han .En soundmax från Clasohlson. Han bara kopplar in den precis som den är från Itunes. Inget krångel alltså. Han kan ställa in stereon på Random så slumpar den låtar från Nanon tex.

Ah, där ser man! Smidigt isf!

Ursprungligen av Pantern:

EDIT:
Denna har han .En soundmax från Clasohlson. Han bara kopplar in den precis som den är från Itunes. Inget krångel alltså. Han kan ställa in stereon på Random så slumpar den låtar från Nanon tex.

Kan han scrolla och välja artister, album och låtar som vanligt då?

Ursprungligen av The Plague:

Kan han scrolla och välja artister, album och låtar som vanligt då?

Nej. Den fungerar som ett USB minne. Alltså "död". Men den laddas via USBn och man kan styra den via stereon alltså. Byta låtar, random osv.

Vet inte vad du ville ha sagt med det? Att det inte går? För jag vet att det går nämligen. Kan ta reda på märket på bilstereon om ni inte tror mig. Tror det var en billig en på Clas ohlson.

Gone away, men stor fördelen med USB blir ju om den laddas samtidigt, vilket jag förutsätter.

Men när du kör 3.5-ingång, tar du signalen från hörlursporten på iPoden eller porten du kopplar den till datorn med?
(vad heter denna port någon?)

Ursprungligen av The Plague:

Gone away, men stor fördelen med USB blir ju om den laddas samtidigt, vilket jag förutsätter.

Men när du kör 3.5-ingång, tar du signalen från hörlursporten på iPoden eller porten du kopplar den till datorn med?
(vad heter denna port någon?)

En vanlig 3.5 Hane-Hane från Hörlursporten menar jag.

Spyder:
Om detta nu funkar som människan säger, borde det väl fungera lika bra med iPod color 60 gb? Skulle det vara nån skillnad i signalen etc mellan den oach nanon som han använder?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-26 16:54
Ursprungligen av The Plague:

Spyder:
Om detta nu funkar som människan säger, borde det väl fungera lika bra med iPod color 60 gb? Skulle det vara nån skillnad i signalen etc mellan den oach nanon som han använder?

Det har jag svårt att tro iaf.

Fast hela historien låter för bra för att vara sann... Jag tycker att man borde hört talas om det tidigare, för då betyder det ju att man kan kasta ut allt vad iTrip och ice>Link heter! Men jag har själv inte sett det, så jag ska väl egentligen inte uttala mig... :rolleyes:

Ursprungligen av Spyder:

Det har jag svårt att tro iaf.

Fast hela historien låter för bra för att vara sann... Jag tycker att man borde hört talas om det tidigare, för då betyder det ju att man kan kasta ut allt vad iTrip och ice>Link heter! Men jag har själv inte sett det, så jag ska väl egentligen inte uttala mig... :rolleyes:

Nu är det ju så att ni får lära er att jag aldrig ljuger. Men tvivlar ni än så får ni väl testa det. Jag har sett det med egna ögon och VET att det fungerar med den stereon. Sen får ni välja själva var ni ska stå.

Cheers!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-26 18:25
Ursprungligen av Pantern:

Nu är det ju så att ni får lära er att jag aldrig ljuger. Men tvivlar ni än så får ni väl testa det. Jag har sett det med egna ögon och VET att det fungerar med den stereon. Sen får ni välja själva var ni ska stå.

Ja det låter onekligen intressant!

Det är klart, det borde ju fungera. Problemet med iPoden är ju att den döljer filerna och lägger dem i lite svåråtkomliga mappar, men om systemet i stereon struntar i det så borde den kunna komma åt filerna.
Men funkar det med spellistor då? Eller uppdatering av playcounts?

Ursprungligen av Spyder:

Ja det låter onekligen intressant!

Det är klart, det borde ju fungera. Problemet med iPoden är ju att den döljer filerna och lägger dem i lite svåråtkomliga mappar, men om systemet i stereon struntar i det så borde den kunna komma åt filerna.
Men funkar det med spellistor då? Eller uppdatering av playcounts?

Som jag sagt. Man styr den endast med bilstereon. Alla funktioner som är special för Nanon kan ej styras med stereon. Man kan styra byte av låt och random vad jag vet.

När ämnet var inne på just bilstereo så vill jag bara lägga ett tips om den oerhört prisvärda Denver CAD450 som finns för 899 kr på www.siba.se
Den har det mesta. Vet inte hur det funkar med iPod-anslutningen via USB:n, men den har ju alltid AUX-ingång.
Polaren har en sådan, kan rekommendera!

Pantern:
Och låtarna är inlagda via iTunes(eller liknande) och INTE genom utforskaren(vilket du förstår blir en avsevärd skillnad)?
Det låter ju smått otroligt, men men...

(Får väl dra till clas ohlson och testa själv eventuellt...)

Ursprungligen av The Plague:

Pantern:
Och låtarna är inlagda via iTunes(eller liknande) och INTE genom utforskaren(vilket du förstår blir en avsevärd skillnad)?
Det låter ju smått otroligt, men men...

(Får väl dra till clas ohlson och testa själv eventuellt...)

De är inlagda via Itunes ja.

Pantern:
???

Pantern:
känner ni nån som har några andra slags ipodar som ni kan testa med, vore intressant att veta VILKA som fungerar på de viset med den stereon.
Har inte varit på stan än, men jag tvivlar på att Clas Ohlson låter mig öppna en förpackning och testa...

Ursprungligen av The Plague:

Pantern:
känner ni nån som har några andra slags ipodar som ni kan testa med, vore intressant att veta VILKA som fungerar på de viset med den stereon.
Har inte varit på stan än, men jag tvivlar på att Clas Ohlson låter mig öppna en förpackning och testa...

Nej tyvärr. Vännen som har denna bor 60 mil från mig tyvärr
Men det fungerar alltså. LOVAR!

Kan kanske be han filma så du får se om du inte tror mig! hehe

1
Bevaka tråden