Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla ipod till stereo?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad behöver man för slags sladd då och var kan man få tag i den? Pris osv? Jag har en ipod mini.

Vill också veta hur man kopllar in ipod till stereo:n jag tror att kabel man behöver heter Line in

  • Medlem
  • 2006-04-02 13:36

RCA-kabel är vad ni behöver om era stereos har AUX-ingångar. Priset på en sån ligger nog mellan 50-300 kr, beroende på längd och kvalle. på Claes Olsson finns det nog sånna för runt 50 kr.

aux-ingång? jag kan noll om tekniska grejer. men min stereo har en ingång för hörlurar o sen två ingångar på baksidan, en röd vanlig ungefär och sen en vit likadan.. står r och l ovanför dom har jag för mig.. :S

  • Medlem
  • 2006-04-02 17:20
Ursprungligen av nad1988:

aux-ingång? jag kan noll om tekniska grejer. men min stereo har en ingång för hörlurar o sen två ingångar på baksidan, en röd vanlig ungefär och sen en vit likadan.. står r och l ovanför dom har jag för mig.. :S

Japp, den röda och vita är AUX-ingångar. Köp en sladd på CO.

Ursprungligen av nad1988:

aux-ingång? jag kan noll om tekniska grejer. men min stereo har en ingång för hörlurar o sen två ingångar på baksidan, en röd vanlig ungefär och sen en vit likadan.. står r och l ovanför dom har jag för mig.. :S

Endast för att förtydliga, så är det en sådan sladd som ni skall införskaffa: http://www.clasohlson.se/shop/store/printpage_wag.asp?COSID=F2079E3F837845B19F8EFA673A1F577E537746&CatPath=Eq0q112q120q31q106&IsCampaign=N&WAGID=21530&NoCache=4%2F2%2F2006+5%3A59%3A23+PM

  • Medlem
  • 2006-04-02 18:02

Det där är en s-video kabel, en sån ska ni inte ha.
En sånhär ska ni ha Den var tom. billigare än jag trodde, 29 kr för den kortaste (1.5 m)

era länkar fungerar inte alls, inte claso ohlsons hemsida heller.. skumt. men heter den rca-kabel då?

vad hälpsamma ni är, tacktack!

"3,5 mm stereopropp till 2 st RCA-hankontakter" heter kabeln.

hmm, clas ohlson-sidan funkar för mej...
Jag fick en sån sladd till min gamla bärbara dvd-spelare, testade innan idag om det funkade och det gjorde det, Superglad! Hehe, man är ju egentligen ganska oteknisk men jag lyckades

tack:D

hm, jag köpte en idag o testade nyss, men det fungerade inte? och den är ju rätt inkopplad, det är inte spec. avancerat att få det rätt. sen startade jag ipoden o tryckte igång en låt men inget hände. :Svad ska stereon stå i för läge? alltså radio, cd osv.. tacksam för hjälp!

AUX, auxilery eller hur det nu stavas.. man kan behöva höja volymen.. får jag göra i alla fall.. man kan koppla till datorn med..rätt soft o billigt

www.kjell.com har oxå sådana sladdar.

Man kan koppla til vilken INGÅNG som helst utom PHONO. Sen väljer man på framsidan samma sak som det stod där man kopplade in på baksidan, AUX tex.

1
Bevaka tråden